یادداشتی برای یک انجمن عکاسان مطبوعاتی بدون روابط عمومی

anjoman1

مثل اینکه چند روزی قرار است انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها نمایشگاه عکس داشته باشد.

مثل اینکه را برای این گفتم که ما هم (به عنوان یک رسانه عکاسی) مثل خیلی های دیگر از طریق تلگرام متوجه شدیم که همچنین نمایشگاهی قرار است برگزار شود. البته فراخوان این نمایشگاه چند وقت پیش در کانال انجمن صنفی مطبوعاتی منتشر شد ولی خبری از برگزاری نمایشگاه در این کانال تلگرامی و حتی وب سایت این انجمن نبود و سه خبر آخر این کانال اختصاص به تسلیت گفتن و فراخوان داشت و البته باید خوشحال بود که لااقل در بحث اطلاع رسانی در تسلیت گفتن این انجمن خوب کار می کند.

بهرحال این نمایشگاه روز گذشته در حالی برگزار شد که خبر برگزاری این نمایشگاه در سایت های عکاسی (مانند عکاسی، دوربین.نت، چیلیک، ای  ضد فوتو، عکسخانه و … تا این لحظه) منتشر نشده است و فقط سایت شفقنا خبری درباره این نمایشگاه منتشر کرده است که این نظریه به وجود می آید که خون شفقنا شاید رنگی تر از سایت های عکاسی باشد یا شاید دوستان انجمن ترجیح می دهند وب سایت های مورد علاقه شان خبر نمایشگاه شان را پوشش دهد.

شایان ذکر است خبری از طریق تلگرام به صورت فوروارد شده از کانال تلگرام سایت شفقنا توسط دوستان انجمن عکاسان مطبوعاتی ارسال شد که خودش جای سوال های فراوانی دارد. بهرحال رسانه ها معمولا دوست دارند خبرها از طریق مرجع رسمی انجمن که روابط عمومی مجموعه است به دستشان برسد نه خبر فوروارد شده از رسانه مورد اعتماد آقایان.

البته با توجه به فعالیت چند ماهه تیم جدید انجمن عکاسان مطبوعاتی که همگی از عکاسان سرشناس عکاسی خبری و مطبوعاتی هستند، هنوز روابط عمومی ای به طور رسمی به رسانه ها معرفی نشده است.

بهرحال پیشنهاد می شود ارتباط بهتر و جالب تری توسط انجمن عکاسان مطبوعاتی با رسانه ها صورت گیرد و اگر رسانه های قرار سوگلی دوستان یاشد یا فقط خبرها از فلان رسانه منتشر شود از قبل اعلام شود که شبهه ای برای رسانه های دیگر به وجود نیاید.

با تشکر و آرزوی موفقیت
احسان رافتی داریان

photo_2016-11-05_14-37-57
ایمیل doorbin.net@gmail.com آماده دریافت نقطه نظرات دوستان است تا یک طرفه به قاضی نرفته باشد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.