حرکت رو به جلوی دوربین.نتیها

حسن سربخشیان

وقتی قرار است حرکتهای مستقلی نظیر جشنواره دوربین دات نت سه ساله شوند و مهمتر اینکه تداوم چنین تلاشی از سوی خود عکاسان باشد آنوقت دیگران نمی توانند نادیده بیانگارندش! 
اینکه جمع خودتان را دست کم نگیرید و بدانید برای اثبات وجود خویش کاری بیشتر از چکاندن دگمه شاتر دوربینتان وجود دارد و آن همانا استقامت در راهیست که به آن ایمان دارید که نتیجه آن بخش مهمی از روند عکاسی این کشور را تغییر خواهد داد.
دوربین دات نتیها به عبارتی خود را بر دیگران تحمیل می کنند با نشان دادن حرکت رو به جلو خودشان و چنین حرکت‌هایی در روزگاری که براحتی نمی شود حقوق از دست رفته حرفه ای خود را بدست آریم غنیمت است.
نمی دانم چرا اسمی از انجمن عکاسان مطبوعات در لیست برنامه‌ها نیست!
شاید بخاطر این که شما عضو انجمن نیستید نیامده اند یا شما دعوت نکرده‌اید!
در هر صورت اینجا درست همان جایی است که حرکت تخصصی حرفه ای مان می طلبد تا ضمن طرح مطالبات حرفه ای به تثبیت صنفی نیز بیاندیشیم.
تعداد برنامه های متنوع در روزهای برگزاری جشنواره می طلبید تا یک برنامه برای مطالبات صنفی و تعامل بیشتر با مراکز مرتبط با عکاسی و آشنایی اعضا با آنها در نظر گرفته شود.

انتظار دومم در این نوشته را از معنای سایت دوربین دات نت گرفته و بیان می کنم.
در کمتر از ۱۰ سال گذشته و نه خیلی سالهای دور حتی باور وجود چنین پیشرفتی در عرصه عکاسی مطبوعاتی که متاثر از بکار گیری تکنولوژی دیجیتال است اگر نگوییم غیر ممکن بلکه دشوار می نمود.
پس با بهر ه گیری از فضای مجازی ( نت) که دنیای رسانه ای را متحول ساخته است با توانی مضاعف به دنبال تثبیت کارکرد حرفه‌ای عکاسی باشید تا مجبور نباشید بابت عکس‌هایی که میگیرید و خواهید گرفت به خاطر کج سلیقگی برخی به انتخابی غیر از آنچه دوستش دارید شوید.
و بدانید که فضای رسانه ای بر خلاف تصور عده ای محدود روزنامه هایی با تیراژ زیر ۵۰۰۰۰ در روز نیست!
امروزه در عرصه رسانه ای و ارتباطات اگر کشوری دارای روزنامه هایی بین المللی منطبق با استانداردهای جهانی که در چندین کشور به چاپ برسند نباشند جایی برای رشد روزنامه نگاران و خبرنگاران و به طبع عکاسان آن وجود نخواهد داشت.
امروزه اگر با تحولات بوجود آمده در عرصه عکاسی مطبوعاتی آشنا نباشیم ادامه روند رو به رشدمان دچار رکود خواهد شد. بهمین منظور بهره گیری از امکان تهیه مولتی مدیا
( ترکیب صدا و تصویر) برای جوابگویی به قشر عظیم مخاطبان اینترنتی نشریات یکی از راههای پیشرفت تلقی می گردد.
در چنین زمانی حتی AP با بهره گیری از امکان  (MNN) سیستم   multimedia newsرا  به منظور امکان ارسال اخبار آنی  برای مشترکین تلفنهای همراه راه اندازی کرده است تا در سریعترین زمان ممکن بتواند  به مشتریان خود سرویس دهد.
و این شرایطی است که پیش رویمان است پس می طلبد ضمن همراهی بیشتر با رشته ارتباطات و مطالعه هر چه بیشتر در رشته‌های مرتبط  با عکاسی  خود را به  نقطه مطلوب برسانیم.
به امید آن‌روز

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.