پایان فعالیت‌های دوربین.نت

دوربین.نت سایت عکاسی خبری که حدود ۵ سال قبل تاسیس شد از ابتدای سال ۸۹ به فعالیت خود پایان داده است.
احسان رافتی از مدیران سایت دوربین.نت امروز در وبلاگ اعضای دوربین.نت با یادداشتی اعلام کرده است که دوربین.نت با توجه به مشکلات عدیده ای که دارد تعطیل خواهد شد و تمامی فعالیت‌های این سایت به حال تعلیل درخواهد آمد.
در این یادداشت آمده است :
دوربین.نت آژانس عکس خبری ایران به ادامه فعالیت خود پایان می‌دهد.
شاید خیلی سخت باشد که بخواهیم این جمله را به راحتی بنویسیم اما به راستی فعالیت وب‌سایت‌ها در ایران نمی‌تواند خیلی مدت دار باشد. خیلی‌ها چشم ندارند ببینند، خیلی‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند و خیلی‌ها …
نمی دانم هدف چیست ؟ نمی‌دانم دوربین.نت مگر منافع چه کسانی را به خطر می‌اندازد که این چنین رفتار می‌کنند. اگر در ۵ سال گذشته ثابت کردیم که بیدی نیستیم با این بادها بلرزیم. همیشه در بدترین شرایط هم دوربین.نت را حفظ کرده‌ایم.
اما دیگر نمی‌شود. هزینه‌های سنگین دوربین.نت ، دو سرور با حجم‌های بسیار ، تیم فنی قوی ، خرج و مخارج‌های متفرقه و … همگی دست به دست هم داده که یا دوربین.نت را همینجوری ادامه دهیم و به فکر بزرگ کردنش نباشیم یا در اوج برویم تا خاطره ای خوب در ذهن‌های اعضا و دوستدارانمان به یادگار بزاریم …
خوشبختانه یا متاسفانه با توجه به این که در دوربین.نت هزینه‌ای به اعضا پرداخت نمی‌شود خیلی ازعکاس‌های خوبمان از دوربین.نت به رسانه‌های دیگر رفتند تا بتوانند زندگی‌شان را سپری کنند و همین مسئله نیز،  دلیل دیگری است بر تعطیلی دوربین.نت …
خیلی دوست ندارم وارد جزییات شوم و ترجیح می‌دهم خیلی از مسائل همچنان پشت پرده بماند . شاید روزی آن‌ها را بازگو کنم … شاید …
پس با این توجه تمام فعالیت‌های دوربین.نت از ابتدای سال ۱۳۸۹ به حالت تعلیق درخواهد آمد. برنامه‌های چون به روز شدن سایت ، برنامه تورهای عکاسی، انتشار اخبار عکاسی ، انتشار ماهنامه کاغذباتله ، جشنواره عکس‌های برتر سال و …
البته با توجه به عکس‌های رسیده برای جشنواره عکس‌های برتر سال ۸۸ ،‌ سایت جشنواره به زودی با عکس‌های برتر به روز خواهد شد.

سال نوی همگی مبارک
ممنون که پنج سال با دوربین.نت بودید
احسان رافتی

دوربین.نت سایت عکاسی خبری کشور از حدود ۵ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت توانسته بود با حدود ۵۰۰ عضو ، برگزاری ۴ دوره جشنواره عکس خبری‌، دو دوره جشنواره عکس‌های برتر سال ، انتشار ۳ شماره ماهنامه تخصصی عکاسی و … رتبه نخست سایت هنری سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال را از آن خود کند.

:: بازخوردها
وبلاگ محمدتاجیک
سایت زوم نیوز
وبلاگ احسان رافتی
سایت پروپیک.نت
سایت چیلیک

اشتراک گذاری

۵ یک پینگ

  1. پینگ بک: شگفت بچه » بایگانی » تموم شد

  2. پینگ بک: پوتین » بایگانی وب‌نامه (وبلاگ) » Turn off

  3. پینگ بک: دوربین دات نت » برنامه‌های کاری دوربین.نت در سال 89

  4. پینگ بک: تعطیلی دوربین دات نت واقعیت یا دروغ سیزده | پی سی پارسی

  5. پینگ بک: تعطیلی دوربین دات نت واقعیت یا دروغ سیزده - Iran Panel

۲۸ یک نظر

  1. بزرگ عکاس کوچک

    نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه!!! جون هرکی دوست دارین این کارو نکنین! خواهـــــــــــــــــــــــــــــش می کنم!

  2. بهرام تندران

    با سلام

    ابتدا من هم مثل فرشاد آرزو میکنم چیزی جز دروغ ۱۳ نباشد . ولی به نوبه خودم از این خبر خیلی متاسف شدم . دوربین دات نت مکانی بود که دوستان در کنار دیدگاه حرفه ای خود در محیطی NGO به انتشار گزارشهای تصویری خود می پرداختند و در این بین نقش مدیریت این وب سایت قابل تقدیر بود . به هر حال امیدوارم در سال جدید علیرغم تعطیلی موقت برنامه ریزی های بهتر جهت ادامه فعالیت صورت پذیرد .

    در پایان به عنوان یک عضو کوچک این وب سایت به فعالیت خودم در کنار عزیزان در این مدت افتخار می کنم و برای دوستانم آرزوی موفقیت و بهروزی دارم .

    با احترام – تندران

  3. admin نویسنده ارسال

    منم امیدوارم که دروغ باشه … اما هرکسی بعد از ۵ سال کار با ۱۳ میلیون هزینه و نهایت ۵ میلیون برگشت هزینه مواجه بشه منهای تمام وقت‌هایی که گذاشته شده در فقط یک بخش کار عاقلانه ای محسوب می شه …

  4. رویا

    سلام امیدوارم خبر صحت نداشته باشه و اقا احسان تکذیبش کنن…
    و امیدوارم با یه تعطیلی کوچک و انرژی بیشتر اژانس عکس خبری ایران ،مثل سابق شروع به کار کنه
    همیشه موفق باشید…

  5. اميد گرشاسبي

    سلام – اگه بگم متاسفم کم گفتم . بهتره بگم به مسئولین فرهنگی این مملکت هنر پرور(ببخشین هنر پر پر)تسلیت میگم .که برای هر برنامه کشککی هزینه های میلیونی میشه خرج کرد اما از یه سایت با این همه فعالیت مفید فرهنگی اگر سنگی نیندازند لطفی نمیکنند. من بی دریغ حاضرم برای فعالیت شما هر کمکی که بتونم انجام بدم .شایدم با هزینه کوچولویی از طرف دوستان عضو بشه یه کاری کرد تا ریشه این فعالیت آبی بخوره ….

  6. sohaila

    baraye ehsan rafatie ba poshtkar va movafagh arezooye movafaghiate bishtar mese hamishe ro daram, age ras bashe shayad aghazi vase kare bozorgtari bashe ke be movafaghiathaye bozorgtari ham bianjame.shad bashi ehsan jan

  7. ایمان

    من واقعا گیج شدم وقتی این خبر رو شنیدم !
    اخه چرا باید اینطوری بشــــــــــــــــــــــــــــــــــه!!!!!!!!!!!!؟

  8. هبت

    نننننننننننننننننننننننننننننننننه

    حالا دیگه من عکسامو کجا بفرستم.

    هیچکی منو دوس نداره. خواهشا برگردین

  9. سید غلامرضا نعمت پور

    با شنیدن خبر تعلیق فتو دات نت بسیار شوکه شدم و بسیار ناراحت . این سایت با گشاده رویی بسیار خوبی پذیرای دوستان عکاس سراسر کشور بود و امیدوارم باشد . واقعا جای بسی گله از دست اندر کاران و مسئولین فرهنگی هنری کشور که به این راحتی از این خدمات میگذرند . کاش میتوانستیم کمکی باشیم برای دوستانمان . بنده از هرکاری که در توانم باشد دریغ نخواهم کرد و به عنوان دوست و همکار شما خواهم بود . امیدوارم به زودی کارتان را سر بگیرید .

  10. میثم

    اگر این خبر صحت داشته باشه، به جرات بگم، مقصر اصلی ما هستیم که حتی کوچکترین کمکی هم به احسان نکردیم، هیچ وقت نپرسیدیم، هزینه های سنگین سایت از کجا تامین میشه، چه کسی و یا چه کسانی حامی سایت هستند؟ و یا اصلا برای سایت حامی وجود داره یا نه؟

    فقط انتظار داشتیم عکسهای ارسالیمون زود به نمایش در بیادو بس و توقع های جور واجور دیگه …

    مقصر اصلی ما هستیم که فقط منتظر خدمات از این سایت و شخص احسان بودیم، بی توجه به اینکه چنین شخصی با این همه مشغله، این همه انرژی و وقت رو از کجا میاره !!!

    شاید باید به حال خودمون متاسف باشیم…

    به هر حال با نهایت تاسف از بسته شدن سایت :
    برای احسان خوشحالم که حداقل یه کم میتونه استراحت کنه، البته دوست دارم موقت باشه، که میدونم هست

    خالصانه از تمام زحمات بی منت و عاشقانه احسان تشکر میکنم و امیدوارم همیشه سلامت باشه…
    بیشتر از عکس و عکاسی، با خود احسان زندگی کردیم و خواهیم کرد…

    میثم جهان بین

  11. منصور ملکی

    چه غریب ماندی ای دل نه غمی نه غمگساری
    نه به انتظار یاری نه زیار انتظاری
    غم اگر به کوه گویم بگذاردو بریزد
    که دگر بدین گرانی نتوان کشید باری
    (ه.الف.سایه)
    هرجا باشی دوس ات داریم احسان خان یاحق

  12. امین ارجمند

    سلام
    واقعا نمیدونم چی باید بگم. دلمان خوش بود که عکاسی ایران با وجود چنین مکانهای مجازی روز به روز داره اوج میگیره و عکاسی کردن رو به ما یاد میده. خودم که با دوربین.نت عکاسی رو یاد گرفتم الان اشک تو چشام جمع شده. من که شخصا نوع عکس گرفتن و بهبود آن را مدیون دوربین.نت و همه اعضای با صفای اون هستم. دوربین.نت باعث شد که خیلی از ما با بزرگان عکاسی ایران آشنا بشیم و از اونا چیزی یاد بگیریم. توی مملکت که جایی برای پیشرفت وجود نداشت خوشحال بودیم که حداقل از طریق مجازی میشه این عیب رو جبران کرد ولی افسوس افسوس افسوس …….
    امیدوارم همین طور که همه می خوان این خبر دروغ باشه احسان جان.
    از تمام زحماتی که در این مدت برای دوربین و اعضایش انجام دادی تشکر می کنم گر چه نمیشه این زحمات را جبران کرد.
    موفق و پیروز باشی.

  13. عباس علیزاده

    آقا گزارش “باغ سنگی درویش خان” که دیگه مربوط به سال ۸۸ نیست، سایت بروز شده. من فکر نکنم تعطیل شده باشه. قضیه همون …. روز سیزده بوده آقا. خوشحالیم از ادامه ی فعالیت دوربین
    ولی یه چیزی، اگر واقعا تعطیل شده بود؟!!!!!؟

  14. منصور ملكي

    وقتی متوجه شدم خبر تعطیلی سایت دروغ سیزده بوده خیلی خوشحال شدم ولی بعدش ناراحت…
    کریم شیره ای بعداز مرگش یه شب میاد توی خواب یکی از رجال ازش میپرسه ها کریم چه خبراز اون دنیا؟ میگه راستش هرچی توی زمین به شوخی دروغ گفتیم این دنیا به حسابم راستکی نوشتن….
    توخود حدیث مفصل خان ازاین مجمل … یاحق

  15. بهاره خطيري

    سلام
    احسان خوشحالم از اینکه دورغ سیزده بود. همه نظر رو خوندم. با این کارت من و خیلی‌ها دیگه به این فکر انداختی که هزینه‌ها بالا رو از کجا تامین می کنی بدون هیچ پشتوانه مالی. خیلی برات خوشحالم که اینقد خودت و فعالیت‌هات واسه همه ارزش داره و محترمه. و اینطوری همه به نوعی با نظراشون بهت انگیزه دادن واسه فعالیت بیشتر و بهتر. پایدار باشی و شاد

  16. سعید سعیدی

    احسان شگفت بچه بزرگ جون جدت از این دروغ های ۱۳ دیگه نگو
    ما رو جون به لب کردی اما یک نکته هم قابل توجه برو بچه های دوربین .نت ما که داریم از این سایت استفاده می کنیم باید کمی هم به فکر ادامه حیات اون باشیم ، احسان عزیز همیشه سعی می کنه با برنامه های مختلف چه با تور ها چه با جشنواره و و و …… به حیات ۵ ساله دوربین .نت فکر کنه ماهم باید کمک کنیم بنظرم هر کسی که دوربین .نت رو دوست داره تو بحث هزینه ها با پرداخت حق عضویت اون رو حمایت کنه ، تا احسان و بقیه بچه ها دست تنها نباشند .
    این تدبیر هم نیازمند برنامه ریزی احسان و بقیه دوستان تو دوربین .نت ه
    پاینده باشی دوربین .نت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.