فتو ویدیوی چاپ دوم در سینما آزادی

فیلم کوتاه “چاپ دوم” به کارگردانی محمدحسین نیکوپور، عکاس خبری و مطبوعاتی اهل شیراز که به شیوه ی فتو ویدیو ساخته شده در شصت و هفتمین برنامه از مجموعه برنامه های سینمافردا  اکران می شود.
این فیلمساز جوان که تاکنون ۵ فیلم کوتاه و مستند ساخته است در گفت و گویی، با اشاره به اینکه پس از ساخت فیلم داستانی “نهایت ۱۲/۱” این نخستین کار تجربی وی است، گفت: فتوویدیوی “چاپ دوم” با بهره گیری از  فناوری عکاسی دیجیتال بر اساس یک «فتو رمان» در فضای مستند اجتماعی و بر محور یکروز کار و تلاش ماهیگیری پیر در شمال ایران تولید شده و تلاش می کند با کادرهای عکاسی ادای دینی به سروده های ایرج زبردست، رباعی سرا و شاعر شیرازی باشد.

نیکوپور خاطرنشان کرد: عکسهای این فتومونتاژ در قالب یک سفر عکاسانه ی به شمال ایران تهیه شد که من را وادار کرد که این عکسها را در شکل یک فتوویدیو خلاقانه در آورم و ادای دینی کنم به سلطان رباعی ایران، ایرج زبردست که سروده هایش دلبستگی ام را به شعرش افزون کرد.
وی خاطر نشان کرد: زمان این فیلم ۴دقیقه و ۳۷ ثانیه است و پالایش و ویرایش عکسهای بکار رفته در آن بوسیله سروش پاریزی صورت گرفته است.
این فیلمساز و عکاس اضافه کرد: این فیلم پس از مستند های کوتاه “ما راست قامتان”، “چشمان پرسکوت”، “جیم.واو.الف.نون”، “طلوع یعنی شکفتن”  و به فاصله ی ۴ سال پس از فیلم  داستانی کوتاه ” نهایت ۱/۱۲″ ساخته شده است.
وی با اشاره به اینکه فیلم های کوتاه تجربی(Expermental) به آثاری گفته می شود که سازنده آن، با آگاهی از اصول و قواعد فیلمسازی، به گونه یی نوآوری در کاربرد تکنیکی یا موضوعی دست می زند، اشاره کرد: این فیلم روز ۱۵ آذرماه امسال در قالب برنامه ی سینما فردا که توسط حوزه هنری ترتیب یافته در ساعت ۱۶ در سینما آزادی تهران به نمایش در می آید و پس از آن جلسه ی نقد و بررسی با حضور یک کارشناس فیلمساز برگزار می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.