عکاسان قمی چشم انتظار سامان یافتن انجمن عکاسان

امیر حسامی‌نژاد / اردیبهشت ماه سال جاری گزارشی از وضعیت انجمن عکاسان قم منتشر شد که طی آن تعدادی از هنرمندان پیشکسوت و جوانان صاحب نام عرصه عکاسی از وضعیت نابسامان انجمن عکاسان قم که تنها مرجع رسمی عکاسی در قم شناخته می شود، سخن گفتند.

چندی بعد مدیر کل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با حضور در برنامه کاوش به بررسی وضعیت انجمن های هنری پرداخت و انجمن عکاسان قم را کم کارترین انجمن بین انجمن های قم دانست و گفت: هیئت امناء این انجمن در سال گذشته هیچ فعالیتی نداشته و انجمن از رونق افتاده است و این درحالی که ما نمی توانیم به جای آنها وارد صحنه شده و به فعالیت بپردازیم.
مدیر کل وقت اداره ارشاد قم در این برنامه زنده که اواخراردیبهشت ماه سال جاری از سیمای قم پخش شد درباره وضعیت آینده این انجمن تصریح کرد: با توجه به عدم فعالیت هیئت امناء فعلی، اداره کل ارشاد قم با عنوان حاکمیت وارد صحنه خواهد شد و اقدام به برگزاری انتخابات خواهد کرد.
وی افزود: خرداد ماه زمان انتخابات انجمن عکاسان مقرر شده و امیدواریم که هنرمندان بیایند و در این انتخابات شرکت کنند و فعالیت‌های این انجمن را ساماندهی کرده و  تلاش کنند و از ما بودجه بگیرند و به فعالیت بپردازند و این انجمن را به جایگاه واقعی خود برسانند.

این خبر به سرعت در محافل هنری قم مطرح شد و عکاسان و دلسوزان هنر عکاسی در قم خرسند از این خبر منتظر برگزاری انتخابات انجمن مذکور بودند تا بتوانند سروسامانی به وضعیت این انجمن و وضعیت عکاسی قم بدهند، ولی با گذشت زمان و عدم تحقق وعده مدیر کل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری انتخابات این سوال در ذهن هنرمندان به وجودآمد که چه اتفاقی حادث شد که جناب مدیر کل علیرغم دادن وعده برگزاری انتخابات انجمن عکاسان درخرداد ماه آن هم در یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی سیمای قم از انجام آن سر باز زد و امیدهنرمندان قمی را ناامید کرد.

کم کاری انجمن عکاسان قم تا جایی پیش رفت که در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از چاپ کتاب تمامی انجمن های هنری قم سخن گفته شد الا انجمن عکاسان و این در حالی است که عکاسان قمی در اکثر مسابقات و جشنواره های عکاسی در سطح کشور و حتی بین الملل حائز رتبه های برتر می شوند و در این میان آثارعکاسان خبری قم هر روز در خبرگزاری های مطرح کشور ارائه می گردد و این آثار بارها در نمایشگاه های داخل و خارج کشور در معرض دید عموم قرار گرفته و تحسین بازدیدکنندگان را برانگیخته است.

با تغییر مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امر فرهنگ و هنر استان است و قرار گرفتن اسماعیل طبا در راس این اداره کل که خود فردی رسانه ای و آمیخته با هنر و دلسوز هنرمندان است و کارنامه موفق عملکرد وی در سمت مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پایتخت نیز موید این مطلب می باشد، امیدهای تازه ای در میان هنرمندان قمی به ویژه عکاسان جهت شکل گیری و سامان یافتن فعالیتهای هنری در استان قم بوجود آمد.

چندی دیگر انتخابات انجمن عکاسان قم برگزار می شود و شنیده ها حاکی است که مسئولین فعلی انجمن با بیان اینکه قصد کاندید شدن را ندارند، می خواهند برخی افراد وابسته به خود را برای انتخابات معرفی کنند و هنرمندان عکاس قمی امیدوار هستند با ورود مستقیم مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت مستقیم وی بر روند انتخابات، از وقوع اتفاقاتی که در انتخابات دوره گذشته ی این انجمن رخ داد جلوگیری کرده و با درایت  وی افراد با سابقه و دلسوز عکاسی قم به صحنه آمده و با قرار گرفتن در راس انجمن عکاسان مجدداً شاهد جنب و جوش و فعالیت عکاسان قم و پیشرفت روزافزون این هنر در قم باشیم.

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

  1. وحید قاسمی زرنوشه

    البته جناب حسامی عزیز امیدواریم اگر افراد فعلی انجمن و دور و بری هایشان هم کاندید نشدند و انجمن به دست کسانی دیگر افتاد , لااقل دست افرادی نیافتد که مجبورند به خاطر نان شب دست به برگزاری هر نمایشگاهی !!!!! و یا همکاری با هر ارگانی بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.