سال خوب دوربین.نت

الهام صالح/ دوربین.نت: بین مطبوعاتی ها رسم است، از آن رسم هایی که گاهی دلپذیرند، گاهی نه.

اما این چه رسمی است؟ رسم نوشتن از سالی که گذشت، یا از یک سال قلم زدن در یک نشریه. حالا نه این که بخواهم به این رسم عمل کنم، نه! اهل عمل به رسوم نیستم، این تن دادن از آن دسته دلپذیر است، از آن دسته ای که دل حکم می کند…

نخستین روزهای سال ۱۳۸۹ در دوربین.نت، با یک سفر آغاز شد؛ سفر به کویر مصر. این از همان بخش های دوست داشتنی است، سال جدید با یک سفر آغاز می شود و نمی دانم چه کسی گفته، نمی دانم چقدر واقعی است، اما سالی را که با سفر آغاز کنی، تا پایان در جاده خواهی بود، در راه. امسال هم چنین بود؛ مرنجاب، شیراز، کویرهای شهداد، باداب سورت، جنگل ابر، ابیانه، یزد، مجن و …

دوربینی ها، مناطق مختلف ایران را زیر پا گذاشتند و این دیدنی ها را در قاب تصویر ثبت کردند.

در نخستین روزهای سال بود که یک خبر، دل علاقه مندان به دوربین.نت را لرزاند؛ خبر توقف کار این آژانس عکس. این خبر، که بعدتر معلوم شد دروغ سیزده است، اثبات کرد که دوربینی ها کم نیستند، اثبات کرد که عکاسان، فعالیت های این آژانس عکس را پیگیری می کنند. توقف کار آژانس عکس خبری ایران، یک شوخی بود شاید برای محک زدن اهالی عکس. شوخی بود، خدا را شکر!

عکاسی از تئاتر، یک جذابیت است، جذابیتی که عکاسان نمی توانند از آن چشم بپوشند، اما عکاسی از نمایش ها چندان آسان نیست، بگیر و ببند خاص خود را دارد. امسال، گردانندگان دوربین.نت، امکان عکاسی از نمایش ها را آسان تر ساختند. در همین زمینه، «پس از واقعه» و «راز ماهی طلایی آکواریوم آقای ژان»، با همکاری این آژانس عکس و در قالب عکس های عکاسان متعدد ماندگار شد.

برگزاری تورهای عکاسی، آسان ساختن عکاسی از تئاتر، اما این فعالیت ها فقط به این دو، محدود نشد. در زمینه ورزش، مسئولان دوربین.نت، در برگزاری مسابقات متعدد مشارکت داشتند. برگزاری ۲ مسابقه عکاسی تنیس جام دیویس در مجموعه ورزشی انقلاب، رقابت های تنیس آزاد جام آپت، جام نوروز اسکواش و مسابقات جام ستاره گلف، در کارنامه این آژانس عکس قرار گرفت.

دوربین.نت در سال ۱۳۸۹، در جشنواره هایی مانند نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه های تصویری و دیجیتال سلامت، جشنواره مطبوعات و جشنواره رسانه های دیجیتال حضور داشت. بخش عکس جوان و رسانه جشنواره ملی جوان ایرانی هم با مشارکت این آژانس برگزار شد.

نخستین آژانس عکس خبری ایران، در بخش فعالیت های داخلی خود نیز رو به رشد حرکت کرد. افتتاح شبکه اجتماعی دونات، یکی از همین اتفاق ها بود. این بخش، هم اکنون، با ۸۴۳ عضو، فعال است. مسابقاتی هم با موضوعات آیفون، کفش، بالکن و برف، در زمینه عکس برگزار شد. این مسابقات، در عکاسان آماتور انگیزه ای برای بهتر دیدن ایجاد کرد.

بحث آموزش نیز در برنامه ها از قلم نیفتاد؛ شرکت کنندگان در کارگاه های آموزشی با ویرایش عکس با فتوشاپ، ساخت مولتی مدیا و ویرایش عکس با لایت روم آشنا شدند.

برگزاری پنجمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت، یکی دیگر از فعالیت های این آژانس عکس به شمار می رود. جشنواره ای که امسال در رشته های مختلف و با بخش ویژه یادبود حسین پرتوی و بخش ویژه کاوه گلستان برگزار شد.

برگزاری سومین جشنواره عکس های برتر سال دوربین.نت در آخرین روزهای سال هم یک قدم رو به جلوی دیگر بود که حضور ۵۱۳ عکاس، آن را به یک اتفاق قابل توجه تبدیل کرد.

شمارش موفقیت ها، کار آسانی نیست و آنچه دشوارتر است، از خود گفتن. پس پرونده موفقیت ها را همین جا می بندم و به این نکته اکتفا می کنم که آژانس عکس خبری ایران، سال خوبی را پشت سر گذاشت. اما این اتفاق، یک اتفاق یک جانبه نبود. مسئولان این آژانس، عکاسان دیگر را هم در این موفقیت، سهیم کردند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.