انتخاب رضا وهمی به عنوان ادیتور سازمان جهانی یونسکو در آسیا و اقیانوسیه

رضا وهمی عکاس مستند سازمان جهانی یونسکو به عنوان ادیتور بخش عکس APCEIU  ٬ مرکز آموزشی سازمان جهانی یونسکو انتخاب شد.مرکز آموزش یونسکو در آسیا و اقیانوسیه ٬ با رویکرد ترویج فرهنگ صلح در جهان و تفاهم بین ملتها ٫ هر ساله با چاپ کتاب های مختلف عکس مستند و نمایشگاه های عکس در سراسر دنیا تلاش دارد که ضمن معرفی سرزمین های گوناگون به ملت های مختلف و نشان دادن آداب و رسوم متفاوت در جهت ترویج فرهنگ صلح قدم هایی بردارد . به گفته ی خانم پارک سو یان ٫ مسئول بخش تحقیق و توسعه ی APCEIU ٫ ادیتور عکس ٫ مسئولیت بررسی و انتخاب تمام عکسهای منتشره از سوی این سازمان برای نمایشگاهها ٫ کتابها و یا هر نوع انتشار دیگری را برعهده دارد .

طبق اعلام یونسکو، هدف EIU  ایجاد یک دهکده جهانی برای زندگی با یکدیگر از طریق آموزش و پرورش یکپارچه با محوریت پنج موضوع، درک فرهنگ های دیگر ، جهانی شدن ، حقوق بشر، توسعه پایدار و ترویج فرهنگ صلح در جهان است.

رضا وهمی عکاس مستند سازمان جهانی یونسکو در ایران است که از سال ۲۰۱۰ همکاری رسمی خود را با این سازمان شروع کرده و با رویکرد قوم نگاری ٫ مردم نگاری و ثبت احساسات انسانی ٫ تا کنون در قالب پروژه های مختلف اقدام به ثبت و ارائه و معرفی فرهنگها ٫ آداب و رسوم قومهای ایرانی برای سازمان UNESCO  نموده است که از آن جمله میتوان به مجموعه ی اقوام ترکمن اشاره کرد که به عنوان اولین مجموعه ی ایرانی در سازمان UNESCO به عنوان میراث معنوی ایران ٫ ثبت جهانی شد . وهمی در سال ۲۰۱۰ نیز نمایشگاه عکسی در محل دفتر یونسکو و به طور همزمان در دو شهر برلین و هامبورگ آلمان و تحت حمایت یونسکو و آژانس عکس مگنوم برگزار نمود . رضا وهمی در پایان این نمایشگاه درآمد ۲۴۰۰۰ دلاری فروش آثار نمایشگاه را نیز برای ترویج فرهنگ صلح در جهان به سازمان یونسکو اهداء نمود .

وهمی که عضو دائمی فدراسیون جهانی هنر عکاسی در پاریس نیز هست ٫ دارنده ی لقب هنرمند از فدراسیون جهانی عکاسی  ARTIST FIAP می باشد و تا کنون موفق به کسب هفت مدال طلای جهانی در کشورهای اتریش – صربستان ۲ بار ـ قبرس – انگلیس – سوئد و کره جنوبی شده است . شش جایزه ی ویژه شامل تقدیر و روبان و … از مسابقات معتبر جهانی تحت حمایت FIAP نیز از موفقیتهای دیگر وی است که از آن جمله میتوان به موفقیت در مسابقات جهانی عکس ادینبورگ اسکاتلند ٫ بزرگترین فستیوال هنری دنیا و معرفی به عنوان عکاس منتخب قدیمی ترین مسابقه عکس هنری دنیا  اشاره کرد

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

  1. ذکریا

    سلام
    تبریک میگم به رضا وهمی و همه عکاسهای خوب ایرانی برای این انتخاب شایسته :).
    ممنون برای انعکاس خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.