بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶/ Yuneec Typhoon H 4K

ترجمه : طلا طاهرنیا / دوربین.نت : Yuneec Typhoon H 4K (با قیمت ۱۲۹۹ دلار) مجهز به دوربینی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه، پایه‌های قابل جمع‌شدن (برای حمل راحت‌تر) و سیستم احتراز از برخورد است. قیمت پایین این پهباد و همچنین ویژگی‌های ذکر شده بسیاری از علاقمندان به عکاسی هوایی را به وجد می‌آورد.

این پهباد به صورت هگزاکوپتر یا شش پره‌ای است که نه تنها بلند شدن آن از روی زمین را ساده‌تر می‌کند بلکه پایداری بیشتری به پهباد می‌بخشد. همچنین در صورت از کار افتادن چرخاننده، احتمال بازگشت پهباد به نقطه ابتدایی پرواز بیشتر از برخورد آن با زمین خواهد بود.

دوربین Typhoon H 4K دارای قابلیت ضبط ویدئوهای UHD 4K/30p و ثبت عکس‌های ۱۲ مگاپیگسلی است. Yuneec بیت ریت ویدئوهای ۴K ضبط شده توسط این پهباد را اعلام نکرده است در حالی که این مشخصه برای کاربران حرفه‌ای اهمیت دارد. متاسفانه گیمبال در برابر لرزش‌ها مقاومت خوبی ندارد. به طوری که در صورت داشتن مانیتور ۴K قادر خواهید بود که لرزش دوربین را مشاهده کنید اما در مانیتورهای HD مشاهده لرزش ممکن نیست.

این پهباد مجهز به سیستم احتراز از برخورد بوده و بوسیله امواج صوتی و سنسوری مشابه  XBOX Kinect برای مانیتور کردن محیط اطراف و تبدیل آن به مدل سه بعدی جهت ردیابی سوژه و حفظ کردن آن در داخل فریم عکس و همچنین برای دوری از برخورد با موانعی همچون درخت بهره می‌گیرد.

اما… این پهباد نیز همانند Q500 Typhoon 4K مشکل پرواز به خارج از محدوده دارد، بدین صورت که پهباد بدون اینکه کاربر نقشی در هدایت آن داشته باشد پرواز کرده تا اینکه سقوط ‌کند.

گفتنی است که حتی پهبادهای DJI نیز در گذشته با چنین مشکلاتی مواجه بودند که این ایرادات در مدل‌های بعدی رفع شدند. بنابرین می‌توان امیدوار بود که Yuneec از تجربه DJI بهره گرفته و مدل‌های بعدی پهبادها را بدون مشکل سیستم هدایت پرواز روانه بازار نماید.

مدت زمان پرواز Yuneec Typhoon H 4K25 دقیقه بوده و قیمت باتری‌های آن در حدود ۹۵ دلار است.

با توجه به مشکلات ایمنی در محصولات فعلی Yuneecخرید این پهبادها (در حال حاضر) توصیه نمی‌شود. خوشبختانه مشکل پهباد نرم‌‌‌‌افزاری بوده و از لحاظ سخت افزار ایرادی ندارد و انتظار می‌رود پس از بروزرسانی میان افزارها این مشکلات برطرف شوند.

+ بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ / Bebop 2 / (بخش اول)

+ بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ / DJI Phantom 3 Series / (بخش دوم)

+ بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ / ۳D Robotics Solo (بخش سوم)

+ بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶/  Yuneec Q500 Typhoon 4K (بخش چهارم)

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.