تردید مجموعه داران و خریداران در حراج تهران

عکس : اصغر خمسه / خبرگزاری مهر

ششمین حراج تهران در حالی به فروش مجموع ۱۲ میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومانی دست پیدا کرد که حضور آثار مجسمه و عکس در این دوره حراج پر رنگ بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین حراج تهران در بخش هنر معاصر ایران با ارائه ۱۲۰ اثر از ۱۱۲ هنرمند برگزار شد . اما فروش ۱۲ میلیاردی حراج ششم در قیاس با فروش ۲۵ میلیاردی حراج پنجم نشان می دهد که در این حراج حضور هنرمندانی که در بازار هنرهای تجسمی جایگاه کمتر تثبیت شده ای دارند و یا به تازگی به این بازار معرفی شده اند درصد قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. ضمن اینکه حضور پر رنگ مدیوم عکس و مجسمه نیز در این حراج مشهود بود به طوریکه ۲۰ مجسمه و ۱۳ عکس در این حراج ارائه شد که در نوع خود قابل توجه است؛ هر چند این حراج نشان داد هنوز مجموعه داران و خریداران با تردید به خرید عکس اقدام می کنند به طوریکه از ۱۳ عکسی که چکش خورد عکسی از محسن راستانی متعلق به مجموعه «خانواده ایرانی» که بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود به فروش نرفت.

تنها پنج عکس بالاتر از قیمت بیشینه چکش خورد که آثاری از عباس کیارستمی، رضا کیانیان، بهمن جلالی، سعید صادقی و سروش میلانی زاده بود. سه اثر در میان رقم کمینه و بیشینه به فروش رفت و چهار اثر با قیمت کمینه و یا زیر آن قیمت به فروش رسید.

در بخش عکس شگفتی‌ساز را باید فروش عکس سعید صادقی دانست با عنوان «داستان ۶۳» که اثری از عکس های دفاع مقدس این هنرمند عکاس بود.

همچنین اثر رضا کیانیان و سروش میلانی زاده به ۲ برابر قیمت بیشینه به فروش رسید. آثار زنده یاد عباس کیارستمی نیز که همیشه بازار خوبی دارد با ۵۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت بیشینه به فروش رفت.

منبع : خبرگزاری مهر 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.