بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶/ Yuneec Q500 Typhoon 4K

ترجمه : طلا طاهرنیا / دوربین.نت : Yuneec Q500 Typhoon 4K (با قیمت ۷۹۹ دلار) به دلیل داشتن برخی ویژگی‌ها مشابه فانتوم ۳ می‌باشد. پرواز این پهباد تاکنون با حوادثی همراه بوده است.
دوربین CGO3دارای لنز ۱۴ میلیمتری بوده و امکان ضبط ویدئوهایی با کیفیت ۴K/30p  را داراست. بیشترین رزولوشن عکس‌های ثبت شده توسط این دوربین ۱۲ مگاپیکسل می‌باشد اما لبه های عکس در قسمت پایین به صورت تار بوده که امکان استفاده حرفه‌ای از این پهباد را غیر ممکن می‌سازد.
از طرف دیگر، دوربین بر روی گیمبال ۳ محوره تمام مکانیکی سوار شده است که دوربین را به خوبی در محل خود نگه می‌دارد. با این وجود قبل از هر پرواز باید گیمبال بررسی شود چرا که احتمال لق شدن آن وجود دارد.
Q500 امکاناتی مشابه فانتوم ۳ از جمله “من را دنبال کن” و “من را نگاه کن” دارد. اما مشکلی که در مورد حالت “من را نگاه کن” وجود دارد این است که دوربین همواره رو به شخصی خواهد بود که ریموت کنترل را در دست دارد، به عبارت دیگر برای استفاده از این حالت سوژه باید ریموت را نگه داشته باشد.
سیستم کنترل پرواز Yuneec نیز دارای مشکلاتی است. مشاهده شده است که این پهبادها به خارج از محدوده پرواز کرده و در برخی موارد با سقوط همراه بوده است. این حوادث تا حدودی نادر هستند با این وجود به اندازه‌ای اتفاق افتاده است که در کلیه نقد و بررسی‌های مربوط به پهباد به این نکته اشاره شده است. خوشبختانه، هیچ یک از این پهبادها با شخص برخورد نداشته است.
برد مخابره ویدئو محدود به ۴۰۰ متر می باشد که در صورت پرواز پهباد به خارج از محدوده، امکان نقطه‌یابی پهباد وجود نخواهد داشت.
مدت زمان پرواز  Yuneec Q500 Typhoon 4K 25 دقیقه می‌باشد. با توجه به نکات ذکر شده خرید این پهباد فعلا توصیه نمی‌شود. خوشبختانه مشکلات این پهباد نرم افزاری است و امید است با به روزرسانی میان افزارها این مشکلات رفع شود.

+ بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ / Bebop 2 / (بخش اول)

+ بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ / DJI Phantom 3 Series / (بخش دوم)

+ بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ / ۳D Robotics Solo ( بخش سوم )

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.