بهترین پهبادها در سال ۲۰۱۶ / Bebop 2

۲bebop

ترجمه : طلاطاهرنیا / دوربین.نت : طی سال‌های اخیر پهبادها به یکی از محبوب ترین گجت ها تبدیل شده‌اند و از آنها برای مقاصد مختلف از جمله فیلمبرداری تا ثبت عکس‌های پانورامای هوایی استفاده می‌شود. با وجود اینکه برخی پهباد‌ها قیمت بالایی دارند اما می‌توان پهبادهایی با امکانات حرفه‌ای و قیمتی کمتر از ۱۵۰۰ دلار نیز در بازار یافت.

قبل از خرید پهباد، باید مشخص نمود از آن به چه منظوری استفاده خواهد شد.  برخی از پهبادها برای فیلمبرداری و برخی دیگر برای ثبت عکس مناسب هستند. برخی از عکاسان ترجیح می دهند ویدئوی ۴K فیلمبرداری کرده و عکس های دلخواه خود را از ویدئو استخراج نمایند. مانند سایر وسیله‌های دیجیتال بهترین پهباد، پهبادی است که متناسب با نیازهای فرد باشد.

هدف از تعبیه برخی از ویژگی‌ها در وسیله‌های دیجیتال جذب مشتری است. در هنگام انتخاب پهباد، مانند دوربین، باید به خاطر داشت که نباید تنها به یک ویژگی توجه کرد، بلکه آنچه اهمیت دارد مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و مشخصاتی است که مناسب کاربر بوده و نیازهای او را تامین می‌نماید.

همچنین، برخی از پهبادها دارای امکان ردیابی سوژه یا ثبت عکس به صورت خودکار هستند که کار کردن با آنها را ساده‌تر می‌نمایند.  برای مثال اگر قصد دارید از سوژه‌ای فیلمبرداری کنید اما با چرخاندن و هدایت کردن پهباد به طوری که سوژه همواره در داخل فریم باقی بماند مشکل دارید، چنین امکاناتی کار شما را ساده‌تر خواهد کرد (درصورتی که به درستی کار کنند). بعلاوه، بایستی ساده بودن کار با پهباد را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب در نظر گرفت. سیستم هدایت و پایداری پهباد در تعیین این ویژگی اصلی‌ترین نقش را دارند.

در بازار انواع مختلف پهبادها با ویژگی‌های مختلف و قیمتی نسبتا مناسب وجود دارد که برخی از آنها به صورت مختصر و طی چندین خبر در روزهای آتی معرفی خواهند شد:

Parrot Bebop 2

به طور قطع نیازی نیست که برای استفاده از این پهباد یک حرفه‌ای باشید  بنابرین اگر تازه کار هستید بهتر است نگاهی به این پهباد بیاندازید. کار کردن با این پهباد ساده است و نیز به سادگی از طریق گوشی و به طور لمسی قابل کنترل می‌باشد. بعلاوه در صورت نیاز می‌توانید ریموت کنترل این پهباد را نیز تهیه نمایید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پهباد این است که دوربین آن توسط یک محافظ نگهداری می‌شود بنابرین در برابر ضربات مقاوم است. هم‌چنین امکان پرواز این پهباد در هوای بارانی نیز وجود دارد. عکس‌های ثبت شده با این دستگاه دارای رزولوشن ۱۴ مگاپیکسل می‌باشند.

از طرف دیگر این پهباد فاقد برخی از امکانات مهمی است که قابل توجه کاربران حرفه‌ای است. در واقع این پهباد از ویژگی فیلمبرداری ۴K  پشتیبانی نمی‌کند. همچنین Parrot محدود به حافظه داخلی ۸ گیگابایتی است. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده می‌توان نتیجه گرفت که این پهباد برای عکاسی مناسب‌تر از فیلمبرداری است. دیگر محدودیت این پهباد مربوط به برد آن است. با توجه به اینکه Parrot با سیگنال Wi-Fi کار می‌کند دارای برد ۳۰۰ متری است. دوربین آن گیمبال مکانیکی واقعی ندارد که باعث می‌شود رزولوشن عکس بهتر رزولوشن فیلم باشد.

Bebop 2 دارای حالت “من را دنبال من” است که در واقع فردی را که کنترل، گوشی یا سنسور GPS را بدست دارد را ردیابی کرده و او را در داخل کادر عکس حفظ می‌نماید. هم‌چنین امکان “کادربندی خودکار” که سوژه‌های متحرک را دنبال می‌کند را داراست، بنابرین تنها کافی است که شما پهباد را به پرواز در بیاورید.

اگر قصد ثبت عکس های سلفی یا فیلمبرداری از بازی فوتبال پسرتان و یا استفاده‌های مشابه را دارید این پهباد مناسب شما است. اما در مورد استفاده از آن در ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری کوهستان به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود چرا که این پهباد مجهز به سیستم احتراز از برخورد نیست. به عبارتی حالت “من را دنبال کن” تنها در فضاهای باز و گسترده قابل استفاده است.

Bebop 2 دارای مدت زمان پرواز ۲۵ دقیقه است. به طور کلی می‌توان گفت این پهباد بیشتر برای عکاسان آماتور مناسب می‌باشد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.