اخلاقی ترین تصمیم را بگیرید

1479371_591289974277021_293341182_n

قبل از انتخاب راه و وارد شدن به دنیای عکاسی خبری  باید بدانیم که در این حرفه همیشه پای اخلاق در میان است.
رعایت اخلاق در این حرفه، آماتور و حرفه ای ندارد. پس اگر پذیرفته ایم که می خواهیم عنوان عکاس خبری را با نام خود همراه داشته باشیم باید بدانیم رعایت اصول و اخلاق حرفه ای چه قبل، چه بعد و چه حین کار الزامی است.
بد نیست بدانیم که رعایت اخلاق هم خاص مرام، مسلک، دین، آیین، ملیت و حتی حرفه هم نیست. هر انسانی برای زیستن باید به قوانین احترام بگذارد و به اخلاقیات عمل کند. توجه به مقوله اخلاقیات برای یک عکاس خبری چه قبل از شروع کار، یا هنگام انتشار عکس هایش همیشه او را بر سر دو راهی ها یا بهتر است بگویم چند راهی ها قرار می دهد.
به عبارتی ساده تر اگر به مقوله اخلاقیات ورود پیدا کنیم، به نقاط ضعف و قوت مان اشراف پیدا می کنیم و به اتخاذ تصمیماتی انسانی- حرفه ای مجبور می شویم.
بنابراین برنده حرفه ای آن کسی است که در آن واحد بهترین و اخلاقی ترین تصمیم را بگیرد و به آن عمل کند. ما باید اول اینکه به رفتار، کردار و گفتارمان مدیریت صحیح داشته باشیم. دوم اینکه همیشه و در مقابل برخورد با سوژه های اصلی مان که مردم هستند این نکته را فراموش نکنیم که آنچه را برای خودمان و خانواده مان می پسندیم برای دیگران و خانواده های دیگران هم بخواهیم.
از همین حالا تصمیم بگیریم که اینگونه باشیم. چرا از فردا یا فرداهای دیگر؟
نتیجه اینکه هر کدام از ما با عمل به اخلاقیات کمک بزرگی به جامعه عکاسی خبری ایرانمان خواهیم داشت.
فراموش نکنیم که در روزها و ماه های اول در عمل به این اصول با سختی ها و دشواری هایی روبه رو خواهیم شد، ولی نکته مهم مبارزه با نقاط ضعف است نه برنده شدن.
محمد نوروزی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.