“بهروز مهری” برنده جایزه عکس شید ۲۰۱۰ شد

ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه نهم آذرماه، عکاسان ایرانی شاهد جشن یک سالگی آغاز به کار سایت عکس‌آنلاین و هم‌چنین اهدای اولین دوره جایزه‌‌ی مستقل عکاسی مستند ایران با عنوان جایزه شید بودند.
در ابتدای مراسم روشن نوروزی به نمایندگی از اعضای تحریریه سایت پشت تریبون قرار گرفت و با خوشامد گویی به میهمانان حاضر در برنامه، از روند شکل‌گیری جایزه‌ “شید” گفت و اظهار امیدواری کرد که این جایزه مستقل بتواند به یکی از معتبرترین جایزه‌های عکاسی کشور تبدیل شود. پس از صحبتهای نوروزی از شهرزاد اکبر و مینا سلطان محمدی به نیابت از تمام همکاران سایت عکس آنلاین در این یک سال تقدیر به عمل آمد.

در ادامه برنامه جوایز مسابقه عکس “زیر آسمان کهریزک” توسط اسماعلی عباسی و نیوشا توکلیان که داوری این مسابقه را بر عهده داشتند به برگزیدگان این مسابقه اهدا شد. این مسابقه به کوشش دفتر امور بانوان نیکوکار آسایشگاه کهریزک و با همکاری سایت عکس آنلاین برپا شده بود و در آن مددجویان و پرسنل آسایشگاه کهریزک از زندگی روزمره آسایشگاه عکاسی کرده بودند. حضور برگزیدگان این مسابقه با ویلچر روی سن و دریافت جوایز شور و هیجان جالبی در سالن ایجاد کرد.
در ادامه برنامه با حضور سیف الله صمدیان، از مهدی منعم به پاس انتشار کتاب عکس “قربانیان جنگ” و از تورج ربانی و عمید راشدی به پاس تهیه فیلم “عکس ناتمام: بهمن جلالی” قدردانی شد.
همچنین نشان ویژه عکس آنلاین در سال ۱۳۸۹ به مریم زندی اعطا شد. این نشان توسط یکی از برگزیدگان مسابقه عکس آسایشگاه کهریزک به خانم زندی تقدیم شد.
با نزدیک شدن به زمان معرفی عکاس برگزیده جایزه عکس شید، پیام ویدئویی اد کاشی فتوژورنالیست آمریکایی و داور مسابقه عکس شید پخش شد. اد کاشی در این ویدئو با ستودن فعالیتهای عکاسان ایرانی گفت که از دیدن چنین عکسهای باکیفیتی تحت تاثیر قرار گرفته است.
علی حامد حقدوست، حامد خورشیدی، مجید سعیدی، حسین فاطمی، محمدرضا سلطانی، بهروز مهری و ابوطالب ندری هفت عکاسی بودند که بعنوان نامزدهای دریافت جایزه عکس شید ۲۰۱۰ معرفی شدند
در ادامه برنامه با حضور کامران جبرئیلی، کاوه کاظمی و پیمان هوشمندزاده جایزه شید در  سال ۲۰۱۰ بر اساس آرای هیات داوران به بهروز مهری عکاس خبرگزاری فرانسه اعطا شد.
عکس دسته جمعی شرکت کنندگان در جشن عکس آنلاین پایان بخش این گردهمایی بزرگ بود.

:: گزارش تصویری مربوط

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.