پیمان هوشمندزاده دبیر دومین دوره جایزه عکس شید

پیمان هوشمند زاده پیشنهاد سایت عکس آنلاین برای دبیری دومین دوره جایزه عکس شید (جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی) و دومین جشن سالگرد تاسیس سایت عکس آنلاین را پذیرفت.

هوشمندزاده در گفتگو با عکس آنلاین ضمن تایید این خبر گفت: دومین دوره جایزه شید همچون سال گذشته پذیرای مجموعه عکسهای مستند اجتماعی عکاسان خواهد بود اما شکل و نحوه‌ی اجرای این رویداد مستقل بمنظور بالاتر بردن کیفیت این رویداد متفاوت خواهد بود.

هوشمند زاده که در نخستین دوره این جایزه نیز بعنوان داور حضور داشت، با اعلام اینکه امسال نیز ترکیب هیات داوران این فستیوال متشکل از عکاسان شناخته شده و بین‌المللی خواهد بود گفت: سیاست جایزه شید بر این است که این رویداد مستقل، تصویری مستند از جامعه ایرانی را به نمایش بگذارد و بنا بر این سیاست در دومین دوره جایزه عکس شید تنها مجموعه عکسهایی که در داخل ایران عکاسی شده باشند مورد پذیرش قرار خواهند گرفت. علاوه بر این محدودیت‌هایی در تعداد مجموعه‌های ارسالی و تعداد آثار هر مجموعه نیزپیش‌بینی شده است.

دبیر دومین دوره جایزه عکس شید با اعلام اینکه فراخوان این جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی طی روزهای آتی در رسانه‌های گروهی و سایت‌های تخصصی عکاسی منتشر خواهد شد گفت: دبیرخانه جشنواره طی روزهای آینده مستقر می‌گردد و صفحه اینترنتی ویژه دومین دوره جایزه شید نیز راه‌اندازی خواهد شد تا تمامی فرآیند ثبت‌نام و پذیرش آثار از طریق سایت اینترنتی جشنواره صورت بپذیرد. با اینحال عکاسان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره نیز تحویل دهند.

هوشمندزاده ضمن دعوت از تمامی عکاسان ایران برای حضور در این رویداد هنری مستقل گفت: این جایزه یک جایزه مستقل و خصوصی است که توسط جامعه جوان فتوژورنالیسم ایران اداره می‌شود. حمایت از این جشنواره در حقیقت حمایت از یک حرکت مستقل و تخصصی عکاسی است و من امیدوارم تمامی عکاسانی که در ژانر مستند اجتماعی فعالیت می‌کنند آثارشان را برای حضور در این جایزه ارسال کنند تا در نهایت بتوانیم هرساله از طریق این جایزه تصویر شفاف و مستندی از جامعه ایرانی به نمایش بگذاریم.

گفتنی است نخستین دوره جایزه عکس شید آذرماه سال گذشته در تالار ایوان شمس برگزار شد و ۵ داور شناخته شده شامل آقایان اد کاشی (Ed Kashi)، کامران جبرئیلی، جهانگیر رزمی، کاوه کاظمی و پیمان هوشمند زاده داوری این جایزه را برعهده داشتند و در نهایت بهروز مهری موفق شد این جایزه مستقل عکاسی مستند اجتماعی را از آن خود کند.

دومین دوره جایزه شید اواخر آذر ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.