نخستین جشنواره تصویر استاندارد ۱۵ آبان در خانه هنرمندان

جشنواره تصویر استاندارد، در حوزه‌های عکس، فیلم، پوستر و کاریکاتور، پانزده تا بیستم آبان‌ماه سال‌جاری، در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش دبیرخانه نخستین جشنواره تصویر استاندارد، در نشست خبری که صبح امروز با حضور حسین آزارشی –  رییس کمیته اجرایی جشنواره تصویر استاندارد، نمایندگان رسانه‌ها، اصغر کشانی

– رییس شورای دبیر جشنواره، رضا عزیزی – دبیر بخش عکس – و شهاب اشتری – دبیر بخش پوستر – در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برگزار شد، برنامه ها و اهداف این دور از جشنواره تشریح و تبیین شد.

رییس کمیته اجرایی جشنواره تصویر استاندارد و مدیر روابط عمومی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ابراز کرد: جشنواره تصویر استاندارد برای آشنایی بیشتر مردم با مقوله استاندارد در حوزه‌های عکس، فیلم، پوستر و کاریکاتور امسال برای نخستین‌بار از ۱۵ آبان ماه برگزار می‌شود.

حسین آزارشی گفت: مقوله استاندارد را با جمعی از صاحب نظران بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که سازمان استاندارد می‌تواند تمام جامعه را در زمینه استاندارد فرهنگ سازی کند. برای این کار، برنامه بلندمدت و کوتاه مدت در نظر گرفتیم.

او افزود: سنگ بنای این جشنواره سفارشی نبوده و سازمان استاندارد برای توسعه کار فرهنگ سازی استاندارد در جامعه وظیفه خود دانست که در بخش فرهنگی به این موضوع بپردازد.

آزارشی از تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره پس از پایان دور نخست خبر داد و اعلام کرد آثار جشنواره در  سایر استان‌های کشور به صورت چرخشی نیز به نمایش در خواهد آمد..

او گفت: سازمان استاندارد برای کارهای فرهنگی بودجه ای دارد و تصمیم ما براین است که از بودجه سازمان برای کارهای فرهنگی بهره بگیریم.

آزارشی بااشاره به اینکه برای این جشنواره امسال هرچند کمی دیر شروع کردیم ولی با استقبال خوب هنرمندان مواجه شدیم خبر داد، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه ۲۰ روز تمدید شده و هنرمندان تا پنجم آبان‌ماه جاری مهلت دارند در همه‌ی بخش‌های جشنواره آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند. .

مدیر روابط عمومی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران درباره بخش غیر رقابتی کاریکاتو رتوضیح داد: در بخش کاریکاتور صرفا امسال به صورت انتخابی از هنرمندان در حوزه کاریکاتور،دعوت کردیم، اما از دوره‌های بعدی بخش کاریکاتور به بخش‌های رقابتی این جشنواره اضافه خواهد شد.

اصغر کشانی ، رییس شورای دبیران در ادامه‌ی این نشست گفت: هدف برگزاری این جشنواره رفع نیازی بود که در جامعه به استاندارد داشته است. یکی از هدف‌های ما این است که در حوزه استاندارد، آثار بین‌المللی را داشته باشیم چون فرهنگ سازی برای استاندارد، یک کار بین‌المللی است.

رییس شورای دبیران نخستین جشنوراه تصویر استاندار داعلام کرد: عکس‌هایی که تا کنون ۱۵۰۰ قطعه عکس، ۵۵ فیلم ، ۳۰۰ پوستر، و ۳۰ کاریکاتور به دبیرخانه رسیده است..

او اضافه کرد: برنامه ۳ روزه برای نمایش فیلم‌ها و دو نشست در خانه هنرمندان برای فیلم‌ها از جمله برنامه‌های جشنواره در بخش فیلم است. این فیلم‌ها به تشخیص داوران انتخاب شده و با حضور کارگردان و عوامل فیلم‌های برتر نشست‌های تخصصی خواهیم داشت.

او با اشاره به بخش جنبی جشنواره توضیح داد: به مناسبت هشتادومین سالگرد «اوزان و مقیاس» که سنگ‌بنای آن توسط افرادی همچون زنده‌یاد حسابی گذاشته شده، بخشی را به فیلم‌های ۸۰ ثانیه‌ای اختصاص داده‌ایم و همزمان با آن قرار است از زنده‌یاد «مرتضی ممیز» که طراح آرم استاندارد بوده نیز تجلیل کنیم. هم‌چنین برنامه سه روزه‌ای برای نمایش فیلم و برپایی کارگاه‌های آموزشی درنظر گرفته‌ شده است.

گزارش تصویری نشست خبری در دوربین.نت

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.