مدرسه آنلاین سایت عکاسی

مدرسه آنلاین سایت عکاسی یک مدرسه مجازی برای آموزش عکاسی است. در این مدرسه که شامل درس‌های مختلف است، هنرآموزان می‌توانند در کلاس‌های مختلف آن شرکت کرده و به فراگیری درس‌های مختلف بپردازند. این مدرسه تمام خصوصیات یک مدرسه واقعی را داراست اما در محیط اینترنت ارائه می‌شود و هنر‌اموزان برای فراگیری، نیازی به مراجعه و شرکت حضوری در کلاس‌های واقعی را ندارند بلکه کافیست در زمان دلخواه خود و از طریق اینترنت به درس مربوطه مراجعه کرده و مباحث درسی را بیاموزند.

– درس آنلاین چیست و چه تفاوتی با مقالات وب دارد؟
درس یا کلاس آنلاین در حقیقت شبیه‌سازی یک کلاس درس در محیط مجازی است. هر آنچه که در یک کلاس درس واقعی وجود دارد، در یک کلاس آنلاین نیز شبیه سازی می‌شود. مدرس به عنوان فردی که درس‌ها را ارائه می‌کند، و دانش آموز به عنوان کسی که درس‌ها را فرا می‌گیرد، دو عنصر اصلی در کلاس آنلاین هستند. کلاس آنلاین می‌کوشد که ارتباطی بین مدرس و دانش‌آموز، شبیه آنچه که در واقعیت وجود دارد، ایجاد کند.
در کلاس آنلاین، دانش آموزان در کلاس ثبت نام می‌کنند و برای مدرس شناخته می‌شوند. سپس درس‌ها را یک به یک دریافت می‌کنند. این درس‌ها به صورت متن، عکس و ویدیو‌های آموزشی هستند. مدرس بر روند کار دانش‌آموزان نظارت دارد: که چه کسانی کدام درس‌ها را در چه زمانی فرا گرفته‌اند.

روش ارائه درس‌ها : روش ارائه درس‌ها، به صورت ترکیبی است: متن، عکس‌، نمودار و جدول، ویدیو‌ آموزشی، سخنرانی صوتی
در کلاس آنلاین علاوه بر متن و عکس، ویدیو‌های متعدد آموزشی وجود دارد که باعث بهبود روند یادگیری می‌شود. همچنین برخی مباحث به صورت سخنرانی صوتی توسط مدرس ارائه می‌گردد.

تکالیف : یکی از عناصر کلاس‌های درس، تکالیف هستند. در کلاس آنلاین نیز، مدرس تکلیف درسی را تعیین می‌کند و از دانش‌آموز تحویل می‌گیرد و به آن نمره می‌دهد.
پرسش و پاسخ: در کلاس‌ آنلاین امکان پرسش و پاسخ با مدرس وجود دارد. مدرس به پرسش‌های مطرح شده پاسخ می‌گوید و دانش آموزان را برای رفع اِشکالات احتمالی یاری می‌کند.

بحث و گفتگو: دانش‌آموزان می‌توانند در جلسات بحث و گفتگو با یکدیگر و نیز با مدرس شرکت کنند. گاهی موضوع این بحث‌ها توسط مدرس تعیین می‌شود تا مکمل درس‌های ارائه شده باشد.

کوئیز: مدرس برای ارزیابی دانش‌آموزان از کوئیز آنلاین استفاده می‌کند. این آزمون‌ها می‌توانند به صورت چند گزینه‌ای، تشریحی و یا انواع دیگر سؤالات باشند. نمره این آزمون‌ها برای هر دانش آموز به صورت مجزا ثبت می‌شود.

منابع: مدرس برای تشویق دانش آموزان به مطالعه بیشتر، منابع مرتبط با بحث درسی را ارائه می‌کند.
با توضیحات فوق، واضح است که یک کلاس آنلاین کاملاً با یک مقاله وب متفاوت است. مهمترین تفاوت این دو ارتباط دو‌جانبه مدرس-دانش‌آموز است.
امکان ارزیابی دانش‌آموز و نیز ارائه تکالیف درسی، از دیگر مزایای دوره‌های آنلاین هستند.

جلسات رفع اشکال به صورت زنده ( آنلاین): در فواصل زمانی مشخص، جلسات پرسش و پاسخ به صورت زنده (گپ آنلاین) با شرکت هنرآموزان و مدرس دوره برگزار می‌شود که در آن هنرآموزان می‌توانند در مورد مباحث درسی به صورت زنده با مدرس به بحث و گفتگو بپردازند.

– آیا در پایان دوره گواهی هم داده می‌شود؟
بله. یک گواهی شرکت در دوره به دانش‌آموزانی که این کلاس را طی کنند، به صورت الکترونیک PDF اعطاء می‌شود.

– آیا کلاس‌ها و دوره‌های دیگری هم در آینده برگزار می‌شود؟
بله. دوره‌های دیگری در زمینه‌های مختلف عکاسی و در سطوح مختلف (از مبتدی تا پیشرفته) در سایت برگزار خواهد شد.

– روش ثبت‌نام در درس‌ها چگونه است؟
ابتدا فرم ثبت نام در هر درس را طبق دستورالعمل گفته شده، تکمیل کنید.
بلافاصله پس از ثبت نام و به صورت خودکار یک ایمیل راهنما برای شما ارسال می‌شود. در این ایمیل روش دسترسی به درس در «مدرسه آنلاین عکاسی» ارایه شده است.
در صورت تأیید پرداخت، ۲۴ ساعت پس از ثبت نام عضویت شما در «مدرسه آنلاین عکاسی» فعال می‌شود و می‌توانید به درس مورد نظر دسترسی داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که دریافت ایمیل از طرف سایت به معنی تایید ثبت نام شما نیست و صحت تایید پرداخت ملاک تایید ثبت نام است.

– آیا گذراندن دوره فوق دارای محدودیت زمانی است؟
ممکن است برای ثبت نام اولیه محدودیت زمانی وجود داشته باشد که در فرم ثبت نام درس تذکر داده می‌شود.

توصیه مهم : در صورتی که تمایل به شرکت در درس را دارید، به محض اعلام و ارائه درس، در آن ثبت نام کنید تا بتوانید همزمان با سایر شرکت کنندگان در درس پیش بروید و در بحث‌های مربوطه در درس شرکت کنید. همچنین در این صورت فرصت کافی برای انجام تکالیف و نیز کوییز را خواهید داشت.
هر چند پس از ثبت نام اولیه، در هر زمانی که مایل باشید می‌توانید به درس مراجعه کنید و قسمت‌های مختلف آن را طی کنید اما هنرآموز باید در یک دوره زمانی سه ماهه در آزمون شرکت کرده و تکالیف را انجام دهد.
همچنین برای آنکه بتوانید از جلسات پرسش و پاسخ زنده با مدرس استفاده کنید، باید با سایر هنرآموزان پیش بروید و مباحث را بگذرانید.
پس از دوره سه‌ماهه، گواهی پایان دوره برای هنرآموزانی که درسها را مطالعه کرده و در کوییز شرکت کرده و تکالیف را انجام داده باشند، ارسال خواهد شد. از آن پس درس تنها برای مراجعه هنرآموزان فعال خواهد بود. (انجام تکالیف و پرسش و پاسخ غیر فعال می‌شود) و پس از آن دوره جدید ثبت نام آغاز خواهد شد.

در حال حاضر درس‌های زیر ارائه می‌شوند:

کلاس آنلاین پردازش فایل‌های خام
– پردازش فایل‌های خام (RAW)

مبانی عکاسی دیجیتال
– مبانی عکاسی دیجیتال – ثبت نام

HDR مقدماتی
– عکاسی اچ دی آر: دوره مقدماتی- ثبت نام

HDR پیشرفته
– عکاسی اچ دی آر: دوره پیشرفته – ثبت نام

خطاهای اپتیک
– دیستورشن‌ها و خطاهای اپتیک در عکاسی و روش اصلاح آنها

برای اطلاعات بیشتر به سایت عکاسی مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.