مجید سعیدی نامزد دریافت جایزه” کندی” شد

مجید سعیدی، عکاس ایرانی که تاکنون جوایز بسیاری را در عرصه بین‌المللی به دست آورده، کاندیدای دریافت سی و ششمین دوره جایزه موسسه “رابرت کندی ” شد.

جایزه کندی هر سال به خبرنگاران و عکاسان فعال، شجاع و خلاق درامور حقوق بشر و اجرای عدالت اجتماعی اهدا می‌شود که این بار عکاس بین‌المللی ایرانی مجید سعیدی کاندیدای این جایزه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این دوره از اهدای جوایز به خبرنگاران و عکاسان بین‌المللی؛ بیش از ۵۰ روزنامه‌نگار و عکاس ازسراسر دنیا داوری جوایز را به عهده دارند، نتایج این دوره ازاهدای جوایز در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۱وهم زمان با روز جهانی مطبوعات اعلام خواهد شد که در همین روز نفر برگزیده جایزه خود را دریافت خواهد کرد.

مجید سعیدی،عکاس ایرانی که بیست سال سابقه عکاسی خبری در رسانه‌های داخلی و خارجی را دارد، درحالی امسال کاندیدای جایزه بین المللی موسسه”رابرت.اف.کندی” شده است که پیش از این توانسته جوایز بسیاری درزمینه عکاسی جنگ و حقوق بشر در جهان کسب کند. موسسه “رابرت کندی”از سال ۱۹۶۸توسط فرزند بزرگ رییس جمهور امریکا که عکس ترور وی بازتاب جهانی یافت، پایه گذاری شد. این موسسه با هدف دفاع از حقوق بشر، عدالت اجتماعی و قدرت عملکرد فردی در آمریکا آغاز به کار کرد.

با توسعه موسسه” رابرت.اف. کندی”، شعبه‌ای از آن نیز در سال ۲۰۱۰در اروپا و با رویه آموزش، دفاع و احترام به مسائل حقوق بشر و همچنین اهدای جوایزی به روزنامه‌نگاران، عکاسان و رسانه‌های اجتماعی بین‌المللی درشهر فلورانس ایتالیا تاسیس شد.

آخرین جوایز جهانی که مجید سعیدی کسب کرده است، جایزه “یونیسیف “در سال ۲۰۱۰ و عکاس سال۲۰۱۱ بنیاد “لوسی”امریکا … است. این عکاس ایرانی با نشریات بین‌المللی ازجمله مجله” تایم “امریکا همکاری داشته و هم‌اکنون نیز عکاس آژانس خبری “گتی امیجز” امریکا در افغانستان است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.