روز عکاس در تقویم کشور ثبت شود

نامزد عکاس برتر سال به مسوولان فرهنگی کشور پیشنهاد داد تا روز عکاس در تقویم کشور ثبت شود.
به گزارش سومین جشنواره دوربین دات نت،‌ آرش خاموشی عکاس خبرگزاری ایسنا و کاندیدای عکاس برتر سال گفت: متاسفانه صنف عکاسان در ایران از هیچ امکانات و مزیتی برخوردار نیستند. این در حالی است که در تقویم کشور روزهای مختلفی به نام هنرمندان به ثبت رسیده است.
وی افزود: در همه کشورهای پیشرفته دنیا، روزی به عنوان روز عکاس معرفی شده است. اما در ایران نه تنها روز عکاس به ثبت نرسیده حتی توجه کافی و حمایت‌های لازم از عکاسان به ویژه عکاسان خبری نمی‌شود.
خاموشی درباره تاثیر برگزاری جشنواره دوربین دات نت در میان عکاسان  خبری خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌‌هایی آن هم توسط عده‌ای از جوانان بسیار خوب و موثر است و نباید با سنگ‌اندازی‌های بی‌مورد، انگیزه آنها را از بین برد.
به گفته عکاس خبرگزاری ایسنا،‌ در حال حاضر عکاسی خبری در ایران همانند یک مرداب راکد است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند زمینه‌ای برای پیشرفت عکاسی در جامعه مطبوعاتی کشور شود.
وی از برگزاری کارگاه‌ها با موضوعات مختلف همزمان با برگزاری سومین جشنواره دوربین دات نت استقبال کرد و گفت: برگزاری این کارگاه با حضور عکاسانی که در آژانس‌های مختلف خارجی مشغول به کار هستند، قطعا می تواند موثر باشد، چراکه  آنها تجربیات خود را درحوزه‌های مختلف به عکاسان منتقل می‌کنند.
خاموشی درباره داوری این دوره از جشنواره یادآور شد: داوری در همه مسابقات امری سلیقه‌ای است و نباید در کار داوری قضاوت کرد یا از سلایق آنها ایراد گرفت و جشنواره دوربین.نت نیز از سایر جشنواره‌ها مستثنی نیست.

اشتراک گذاری

۲ یک نظر

  1. محمد رضا معصومی

    روز ۱۵ آذر سال ۸۶ مراسمی در گرگان تحت همین نام برگزار شد ، ولی هنوز در تقویم رسمی ثبت نشده است .
    عکاسان میتوانند این روز را به صورت خود جوش به رسمیت بشناسانند و به مرور در تقویم رسمی کشور ثبت کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.