دوربین کدام شرکت‌ها در ورلدپرس ۲۰۱۸ عملکرد بهتری داشت

علاقه‌مندان عکاسی همواره می‌پرسند دوربین‌های کدام شرکت عکس بهتری ثبت می‌کند؟ قطعاً پاسخ به این پرسش دشوار است و به شرایط متعددی بستگی دارد. اما اگر این پرسش را به ورلدپرس ۲۰۱۸ محدود کنیم، آن‌وقت نتایج جالبی به دست می‌آید.

«ورلدپرس ۲۰۱۸» که بهترین عکس‌های خبری سال را انتخاب می‌کند، هفته گذشته برگزیدگان خود را اعلام کرد.

در این بیش از ۴۵۰۰ عکاس از ۱۲۵ کشور دنیا با ۷۳ هزار قطعه عکس حضور داشتند. رقابت و ارزیابی در چهار بخش تخصصی هر کدام با هیأت داوران ویژه و نیز بخش هیأت داوران عمومی طی چندین دور در زمانی سه هفته‌ای انجام گرفت که در مجموع ۴۲ عکس از ۲۲ کشور در هشت دسته‌بندی موفق به دریافت جایزه شدند.

اما سوالی که همواره برای علاقه‌مندان عکاسی مطرح بوده این است که دوربین‌های کدام شرکت عکس بهتری ثبت می‌کنند؟ پاسخ به این پرسش دشوار و بستگی به شرایط متعددی دارد. اما اگر این پرسش را به ورلدپرس ۲۰۱۸ محدود کنیم، آن‌وقت نتایج جالبی به دست می‌آید.

وبسایت «فوتولاری» با بررسی اطلاعات موجود از رقابت امسال وردپرس، به این نتیجه رسیده که امسال شرکت چندملیتی «نیکون» که مقر آن در توکیو قرار دارد، از رقیب سنتی خود یعنی «کانن» گوی سبقت را ربوده است.

طبق بررسی‌ مذکور، ۵۱.۵ درصد از عکس‌های برگزیده توسط دوربین‌ نیکون ثبت شده‌اند و سهم دوربین‌های کانن کمتر از ۳۰ درصد است.

فوجی‌فیلم و سونی به ترتیب با ۶٫۲ درصد و ۵٫۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

این آمارها همچنین نشان می‌دهد دوربین‌های بدون آینه نسبت به دوربین‌های DSLR در عکاسی خبری هنوز جای چندانی ندارند و سهم آن‌ها تنها ۱۱ درصد است.

منبع : فارس

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.