ثبت طرح مسابقات فرهنگی‌هنری سفره‌های ایرانی‌اسلامی

مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامی پس از طی مراحل اداری خود دراداره حقوقی ارشاد ثبت شده و از این پس واجد حقوق معنوی و مادی و حمایت قانونی است.

بنابر گزارش روابط عمومی دبیرخانه مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانیاسلامی، پس از پیگیری های فراوان و با توجه به شرایط فراهم شده به واسطه تصویب بخش عمده ای از لایحه حمایت از حقوق مالکیت فکری و معنوی مصنفین و مولفین و هنرمندان،مشخص شدن لزوم حمایت از حقوق مادی و معنوی آثار ادبی، هنری، موسیقیایی و سینمایی آفرینندگانایرانی و سیر به ثبت رساندن طرح جامع مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامیانجام و خبر آن نیز در روزنامه رسمی منتشر شد.

این طرح با شماره ۱۲۸۷ جلد یک ثبت آثار ادبی و هنری در تاریخ ۱۲/۱۰/۱۳۹۰به ثبت رسیده و خبر آن در روزنامه رسمی مورخ ۳۱/۱/۱۳۹۱ شماره ۱۹۵۵۱ منتشر شده است.

این مسابقات چهارگانه که با موضوعات سفره های هفت سین ، سفره های یلدا، سفره های  افطاری و سفره های حسینی از سال۱۳۸۷ توسط سایت لقمه به طور منظم در چهار سال پیاپی در بخش خصوصی و با حمایت نهادهایی چون معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده و از همراهی اساتید بزرگ و به نام عرصه هنر عکاسی درشورای  سیاستگزاری و هیات داوران خود بهره برده و از مشارکت جدی و دوستانه عموم هنرمندان عکاس سراسر کشور و اصحاب خدوم و کوشای رسانه هم برخوردار بوده است.

هدف ثبت این طرح و مسابقات، تقویت زمینه همفکری و مشارکت همگان دربرگزاری مسابقاتی با کیفیت و سطحی بالا و جلوگیری از انجام امور موازی در خصوص فعالیتی که در بخش خصوصی و با هدف تاکید بر هویت و فرهنگ اسلامی و ملی ایران زمین شکل گرفته، عنوان شده است.

بر این اساس این دبیرخانه از عموم علاقمندان، موسسات، شرکت ها، سازمان ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی تقاضا می کند که ضمن احترام به حقوق طراحان و مالکان این سلسله مسابقات، در صورت تمایل پیشنهادات خود را برای هر نوع همکاری و برگزاری هر چه با شکوه تر این مسابقات و نمایشگاه ها که با برگزاری مسابقات سفره‌های افطاری در چند بخش متنوع وارد پنجمین دوره خود خواهد شد، با دبیرخانه دائمی مربوطه تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.