آژانس عکس کیش افتتاح شد

“آژانس عکس کیش” اولین و تنها رسانه تخصصی عکاسی جزیره کیش، به همت عکاسان این جزیره راه اندازی شد.

علی رفیعی سردبیر آژانس عکس کیش درباره هدف افتتاح این آژانس گفت: جزیره کیش به عنوان قطب اول گردشگری کشورمان،  چه از دیدگاه اقتصادی و بافت اجتماعی و چه از منظر طبیعت کم نظیرش دارای پتانسیل تصویری فوق العاده ای است. از سوی دیگر کیش دارای عکاسان جوان و با استعدادی است که برای کیش ظرفیت بالقوه ای هستند که ما احساس کردیم در این مقطع، نیاز به پایگاهی تخصصی داریم تا این ظرفیت ها را باالفعل کند و تصاویری که تا کنون توسط این عکاسان تولید شده را جمع آوری و سازماندهی کرده و به صورت هدفمند به نمایش در آورد و یا در اختیار رسانه های گردشگری قرار دهد.

وی با اشاره به وضعیت جوی کیش عنوان کرد: مشکل عمده ای که ما برای تولید تصویری در جزیره با آن مواجه هستیم، آب و هوای گرم و مرطوب است که حدود نیمی از سال استفاده از دوربین و تجهیزات جانبی را عملا ناممکن می سازد. بر این اساس نیاز بصری که همیشه از سوی رسانه ها و به ویژه رسانه های تخصصی گردشگری کشور وجود دارد، گاهی تولید را با خلاء مواجه می سازد که برای پر کردن این خلاء آژانس عکس کیش برنامه های بسیاری برای دسته بندی تصویری و تامین نیاز دائمی رسانه ها در کلیه فصول سال در آینده به اجرا در خواهد آورد.

رفیعی در ادامه یادآور شد: آژانس عکس کیش با وجود اینکه فقط در سطح جزیره کیش فعالیت تولید تصویر انجام می دهد اما به این جهت که با کلیه خبرگزاری ها و نشریات کشور همکاری خواهد داشت متعلق به همه عکاسان کشور است.

وی افزود: ما یک تیم ثابت عکاس داریم که در کیش حضور دارند، ساکن کیش هستند و برای آژانس فعالیت می کنند و مجموعه عکس تهیه می کنند.

اما تمامی عکاسان حرفه ای و حتی آماتور که به کیش سفر می کنند ممکن است در مدت اقامتشان عکس هایی بگیرند و بخواهند منتشر کنند که می توانند آژانس را از خودشان بدانند و ما عکس های آنها را در قالب مجموعه عکس و یا تک عکس در وبسایت آژانس به نمایش می گذاریم؛ البته در سطح آماتور، پس از بررسی عکس ها توسط تیم سردبیری، و در صورت دارا بودن شرایط کیفی قابل قبول عکس ها منتشر می شوند.

رفیعی در پایان با اشاره به اینکه آژانس عکس کیش درعین حال که هنوز نوپاست به شکلی کاملا حرفه ای و هماهنگ با اصول و استانداردهای تصویری فعالیت خود را آغاز کرده تاکید کرد: در آینده ضمن ارتقاء سطح کیفی هرچه بیشتر تصاویر، تغییراتی نیز در وبسایت اتفاق خواهد افتاد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.