نمایشگاه عکس حرم حضرت زینب(س) در سوریه


همزمان با میلاد قهرمان کربلا و پیام‌رسان عاشورا نخستین نمایشگاه عکس حرم حضرت زینب(س) با حضور تولیت حرم مطهر آن حضرت و رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سوریه در مصلای زینبیه شهر دمشق افتتاح شد.

در این نمایشگاه که جمع زیادی از زائران بانوی قهرمان عاشورا نیز حضور داشتند ۵۰ قطعه عکس در ابعاد ۵۰ در ۷۰ در معرض دید عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت قرار داده شده است.

بهمن عزیزی کیوریتوری این نمایشگاه را بر عهده داشته و قرار است تا یک هفته برای بازدید عموم دایر باشد.

عکس‌های این نمایشگاه شامل تصاویری از ضریح، گنبد، بارگاه ملکوتی حضرت زینب(س) و زائران آن حضرت است که امیر حسامی نژاد طی دو سفر به کشور سوریه ثبت کرده و به زیبایی حال و هوای این بارگاه ملکوتی را به مخاطبان منتقل می‌کند.

حسامی نژاد از جمله هنرمندان برجسته آیینی کشور به شمار می‌رود که سال گذشته با دعوت مسئولان حرم مطهر حضرت زینب برای چاپ نخستین کتاب عکس حرم آن حضرت به سوریه سفر کرد و طی ۲۰ روز با هماهنگی‌های که صورت گرفته بود از زوایای مختلف گنبد و بارگاه نورانی عقیله بنی‌هاشم عکاسی کرد.

در کارنامه پر بار هنری این هنرمند پیشکسوت قمی تاکنون برپایی نمایشگاه‌های انفرادی متعددی به ثبت رسیده و چندین کتاب عکس نیز از وی منتشر شده که نقطه مشترک تمام نمایشگاه‌ها و کتاب‌های عکس حسامی نژاد، اماکن مقدس و حرم‌های معصومین است که وی را به عنوان یک عکاس برجسته آیینی در کشور مطرح کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.