بزرگترین رویداد هنر عکاسی در زنجان

عکاسی هنر به تصویر کشیدن لحظه های ناب بشری و احساسی در تمامی عرصه های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی است که  به دلیل نبود یک نهاد واحد همه گیر برای هماهنگ نمودن امور ، قوانین و رویدادهای مرتبط با عکاسی در جهان ، نامگذاری ۱۹ آگوست به نام روز جهانی عکاسی  به دلیل پاسدشت این هنر تاثیر گذار در زندگی بشر یاد آور این نکته می باشد که تمامی هنرمندان عکاس به ارزشهای آن عشق ورزیده و افتخار نمایند .
عکاسی یکی از مهمترین اختراعات بشری در قرن ۱۹ بود که تا کنون با پیشرفت تکنولوژیها و تفکرات بشری ، آثار خود را نه تنها در عرصه های حرفه ای حفظ کرده بلکه وارد زندگی تمام افراد جامعه شده تا این افراد را هم به سوی ثبت لحظه های خانوادگی و انسانی سوق دهد.
این اعجاز هنر نگاه از یک محفظه ی تاریک ، لحظه های چون تولد ، زندگی ، مرگ ، جنگ ، صلح ، دوستی و … را از چشم شیشه ای خود به ثبت کشیده و دین بزرگی را بر گردن تاریخ نهاده است درحالی که هیچ کس در صدد جبران و گرامیداشت این هنر برنیامده و تا کنون شاید هم حق مطلب ادا نشده است.به همین دلیل  برگزاری نخستین آیین ملی پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان  بهانه خوبی برای گرامیداشت این روز بزرگ در تاریخ عکاسی ایران است  .
این مراسم  با حضور ۶۲ عکاس حرفه ای از تمامی استانهای کشور  در تاریخ های ۸ و ۹ شهریور ماه در زنجان برگزار میشود . ناصر محمدی دبیر اجرایی نخستین آیین ملی پاسداشت روز جهانی عکاسی اهداف برگزاری این روز را اینگونه اعلام می دارد :

۱ – گردهمایی عکاسان در زنجان جهت تبدل تجربیات و اطلاعات با یکدیگر
۲ – تدوین نخستین منشور و گرامیداشت سالانه روز جهانی عکاسی در ایران
۳ – تاسیس دبیرخانه دائمی روز جهانی عکاسی در زنجان
۴ – برگزاری کارگاه های آموزشی
۵ – کشف و پرورش استعدادهای جوان
۶ – فعالیت عکاسی یک روزه عکاسان در زنجان جهت چاپ کتاب عکس به بهانه پاسداشت روز جهانی عکاسی
۷ – تجلیل از ۵ هنرمند عکاس برتر ، تاثیر گذار و پیشکسوت در هنرعکاسی ایران در دهه های گذشته.

مراسم اختتامیه روز جهانی عکاسی ساعت ۱۸ روز ۵ شنبه مورخه ۹ شهریور ۱۳۹۱ در با سخنرانی جناب آقای سهندی مدیر کل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و عکاسان پیشکسوت در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.