نشست میشل ستبون با عکاسان ایرانی

میشل ستبون که برای داوری دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان به تهران سفر خواهد کرد، در نشستی با عکاسان ایرانی به گفت‌وگو می‌پردازد.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان، این نشست به همت انجمن ملی عکاسان ایران و با مشارکت دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان روز شنبه نهم شهریور ماه ۱۳۹۲ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

ستبون متولد سال ۱۹۵۲ در نیجریه و دانش‌آموخته رشته معماری است. عکاسی را از دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی و هم‌زمان با انقلاب اسلامی ایران آغاز نمود و اولین پرتره از امام خمینی (ره) را در نوفلوشاتو گرفت که جزو ۱۰۰ عکس برگزیده آن دهه انتخاب شد.

این فوتوژورنالیست در طول سال‌های عمر حرفه‌ای خود به بیش از ۱۳۰ کشور جهان سفر نموده و با عناوین خبرنگار و عکاس به نمایندگی از سوی آژانس‌ها و موسسات بین‌المللی نظیر رافو، بلک استار فرانسه، سیپا، کوربیس، گتتی، نت وورک، و یونسکو موفق به خلق آثارماندگار شده است.

ستبون در جشنواره لیون ۲۰۰۴ برگزیده شد و نشان اول فستیوال ورلد‌پرس را به دلیل گزارشش در مورد حادثه انفجار در نیجریه دریافت کرد.
میشل ستبون همراه با رخشان بنی‌اعتماد، سیف‌الله صمدیان، ساعد نیک‌ذات و مجید سعیدی از میان ۱۴۱ عکس راه‌یافته به دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان، آثار برگزیده این جشنواره را انتخاب خواهند کرد.
در بخش اصلی این جشنواره به ۸ عکاس برگزیده، نشان جشنواره، لوح تقدیر و ۵۰۰ یورو جایزه نقدی اهدا خواهد شد و در بخش ویژه هم به ۳ عکاس برگزیده، نشان جشنواره، لوح تقدیر و ۵۰۰ یورو جایزه نقدی اهدا می‌شود.

«آب» موضوعی بود که برای دومین دوره این جشنواره در نظر گرفته شد و آثار رسیده در دو بخش اصلی با موضوع آب و بخش ویژه با موضوع آبرسانی به رقابت گذاشته شدند.
نمایشگاه دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان از دوازدهم تا نوزدهم شهریور ماه سال جاری در گالری‌های چهارفصل خانه هنرمندان برپا و و مراسم اهدای جوایز این جشنواره پانزدهم شهریورماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

setbun

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.