۱۳ پیشنهاد طلایی سفر در سرزمین من

الهام صالح/ دوربین.نت: روسری رنگ رنگ و تصویری از پشت سر زن، در زمینه ای زرد، نخستین عکس ویژه نامه «راهنمای سفر» ماهنامه ایران شناسی «سرزمین من» را تشکیل می دهد؛ «نقش گل و بهار» است که سرآغازی برای این شماره از نشریه به شمار می رود و این نقش، به گلستان اختصاص دارد، همان استانی که بهار که می آید زنان ایرانی از هر قوم و نژاد، رهسپار آن می شوند تا لباس مخصوص این فصل را بپوشند.

تصویری از ایران زمین است که زینت بخش هفتاد و دومین شماره سرزمین می شود، تصویری از دامنه کوه «میشو» در استان آذربایجان شرقی، سفره هفت سین، روستای «لقان» در اطراف شهرستان «هراند»، میدان تجریش در تهران و سواحل خلیج فارس.

باقی آنچه در این شماره از سرزمین من منتشر شده، راهنمای سفر است که نوروز نزدیک است و ایرانیان راهی سفر. پس چه زیبا که بتوان آن ها را در نخستین سفرهای سال نو، راهنمایی کرد.

تخت جمشید، همان مکانی است که تیتر راهنمای آن «نوروز در سرزمین باستان» است. این مکان، یکی از شلوغ ترین مکان ها در نوروز است، پس اگر از ازدحام گریزان هستید، شاید بهتر باشد از آن چشم بپوشید، اما اگر حضور آدم ها را عاشق بودید، می توانید اینجا را برای سفر برگزینید. در این راهنما، می توانید هزینه های سفر به تخت جمشید را هم ببینید، هواپیما، اتوبوس یا خودروی شخصی، هر کدام را که برای سفر انتخاب کرده باشید، این راهنما به شما کمک می کند.

«چغازنبیل»؛ عبادتگاه ایلامیان باستان، مکان دیگری است که شماره ۷۲ سرزمین من، آن را به عنوان مکانی برای سفرهای نوروزی به شما معرفی می کند. «چطور برویم؟»، «چطور بگردیم؟» و «کجاست؟»، این ها پرسش هایی است که با مطالعه مطلب «به سوی عبادتگاه ایلامی» پاسخ آن ها را کسب می کنید.

«مسافران نور»، راهنمای سفر نوروی به مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس را شامل می شود، اما این راهنما فقط به خارج از تهران اختصاص ندارد، «تهران، خیابان ادیان»، این نکته را اثبات می کند که در همین تهران هم می توان روزهای خوشی را در نوروز و در خیابان سی تیر سپری کرد. البته مکان های زیارتی هم در این راهنمای سفر از قلم نیفتاده؛ «هوای امامزاده های شمیران»، پنج زیارتگاه از امامزاده های شمال شهر تهران را معرفی می کند.

هفتاد و دومین شماره سرزمین من، برای سفر در نوروز، ۱۳ پیشنهاد طلایی دارد.

«رضا مختاری»، سردبیری سرزمین من را بر عهده دارد. این نشریه را می توانید به قیمت ۳ هزار تومان از کیوسک های مطبوعاتی تهیه کنید.

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

  1. رضا مختاري

    از همه دوستان دوربین دات نت به خصوص خانم صالح به خاطر معرفی متفاوتشان ممنونم. شاد و سربلند باشید و پیشاپیش نوروزتان مبارک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.