کتاب عکس آثار «ایرج کریم‌خان‌زند» چاپ می‌شود

همسر مرحوم ایرج کریم‌ خان زند، از عکاسان و دوستان این هنرمند مجسمه‌ساز که عکسی از آثار این هنرمند را در اختیار دارند،‌ خواست تا برای چاپ کتاب عکس‌ آثار ایرج کریم خان زند همکاری کنند. 
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران،سایه بریمانی همسر ایرج کریم خان زند از از عکاسانی که در زمان حیات این هنرمند نقاش و مجسمه ساز از وی یا آثارش عکس دارند،برای چاپ کتاب آثار این هنرمند درخواست همکاری کرد.
بریمانی گفت: طبق تعهدی که ناشر به من داده از عکس ها فقط برای چاپ در کتاب استفاده خواهد شد و در صورت استفاده در جاهای دیگر قطعا رضایت عکاس جلب خواهد شد.
ایرج کریم‌خان‌زند هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز ایرانی ۲۳ آذر ماه ۱۳۸۵در سن۵۶ سالگی بر اثر سرطان در گذشت.


وی از شاگردان محسن وزیری مقدم از هنرمندان مدرنیسم ایران بود که ظرف ۲۰ سال گذشته نمایشگاه‌های متعددی از آثار نقاشی و حجم خود برگزار کرده بود.
این هنرمند متولد ۱۳۲۹ تهران و فارغ‌التحصیل مدرسه عالی هنرهای زیبای بوزار پاریس بود. وی در سال ۱۳۶۰ از همین مدرسه فارغ التحصیل شد و از سال ۱۳۶۴ بیش از ۱۵۰ نمایشگاه انفرادی از آثارش را برپا کرد و در بیش از ۳۵ نمایشگاه گروهی در ایران، فرانسه، آلمان، کویت و پرتقال آثار مجسمه و نقاشی‌اش را به تماشا گذاشت.
عکاسانی که از ایرج کریم‌خان‌زند یا آثارش عکس هایی با کیفیت مطلوب چاپ دارند، می توانند تا پایان روز پنج شنبه ششم تیر ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ عکس های خود را به دفتر سایت خبری خانه ی هنرمندان ایران واقع در تهران – خیابان طالقانی- انتهای خیابان موسوی ( فرصت)- خانه ی هنرمندان ایران- طبقه دوم- دفتر سایت خانه هنرمندان ایران تحویل دهند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.