کاش شرایط برای ارتباط با هنرمندان دنیا فراهم شود

عکاس برگزیده‌ی “ورلد پرس فوتو” می‌گوید، باید شرایطی فراهم شود تا هنرمندان بزرگ دنیا برای تبادل نظر در ایران حضور یابند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران، امیر پورمند عکاس (ایسنا)، که در بخش اخبار عمومی مسابقه پنجاه و هفتم ورلد پرس فوتو در بخش تک عکس، برنده جایزه‌ی سوم شده بود، هفته‌ی گذشته جایزه‌اش را از دست “مایکل مونکه” مدیر ورلد پرس فوتو در شهر آمستردام دریافت کرد.

او درباره‌ی جوایز این مراسم، توضیح داد: در این مراسم به عکاسان برگزیده، لوح تقدیر و نشان ورلد پرس فوتو داده شد، همچنین از روز قبل اجرای مراسم اهدای جوایز، بانیان این مسابقه موقعیتی را فراهم کرده‌ بودند که عکاسان برگزیده بتوانند کارهای‌شان را نشان دهند.

این هنرمند درباره‌ی این مسابقه اظهار کرد: برای عکاسان، برگزیده شدن در این مسابقه، موفقیتی بزرگ است و صرف برگزیده شدن برایشان ارزش معنوی و اعتبار ویژه‌ای دارد و گرنه چیزی که از آن‌جا به ما اهدا می‌شود، یک برگ کاغذ است که روی آن نوشته‌ است که مثلا، اول، یا سوم شده‌ایم.

او همچنین گفت: در جریان برگزاری این مسابقه نشست‌های مفیدی برگزار می‌شود که عکاسان و ادیتورهای بزرگ در آن حضور دارند و تبادل نظر می‌کنند و در آن جریان بحث‌های مفیدی مطرح می‌شود و فکر می‌کنم چیزی که باعث رشد و پیشرفت عکس و کار عکاسان می‌شود همین ارتباطات، جلسات، گفت‌وگوها و نتایج حاصل از تضارب آراست.

این هنرمند بیان کرد: امیدوارم که در کشور ما نیز موقعیتی فراهم شود تا چنین نشست‌هایی برگزار شده و عکاسان و ادیتورهای بزرگ دنیا در آن شرکت کنند و توانایی‌های خود را در آن نشان دهند.

جای امیدواری بود که ژان گامی در جشنواره‌ی تجسمی فجر سال گذشته حضور پیدا کرد، باید زمینه‌ها و شرایط لازم فراهم شود تا این هنرمندان هرچه بیشتر و بیشتر در ایران حضور یابند.

به گزارش ایسنا، بخشی از کارنامه‌ی هنری امیر پورمند به این شرح است: نفر دوم جشنواره‌ی امام من (۱۳۹۱)، نفر سوم جشنواره‌ی مطبوعات و خبرگزاری‌ها (۱۳۹۱)، تقدیر در پنجمین جشنواره‌ی تصویر سال- بخش عکس خبری (۱۳۸۷)، نفر دوم عکس ماه انجمن صنفی عکاسان مطبوعات (۱۳۸۷)،‌ نفر اول جشنواره‌ی عکس برای ایران (۱۳۸۶)، نفر دوم جشنواره‌ی عکس ایران ما (۱۳۸۶)، تقدیر در نخستین جشنواره‌ی فانوس (۱۳۸۶)، نفر دوم سومین جشنواره‌ی تخصصی مطبوعات ورزشی ایران (۱۳۸۶)، نفر دوم سومین جشنواره‌ی مطبوعات در حوزه‌ی شهری (۱۳۸۵).

111-47

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.