نمایشگاه عکس تاریخی «ایران ما»

نمایشگاه عکس تاریخی «ایران ما» روز شنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۵ در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه مجموعه‌ای از عکس‌های فردریک گاردنر کِلَپ زمین شناس آمریکایی است. در این نمایشگاه ۲۰ قطعه عکس از تصاویر بناها، اماکن و مردم ایران بین سال‌های ۱۳۰۵ تا ۱۳۱۵ هجری شمسی به نمایش گذاشته خواهد شد. نسخه اصل این عکس‌ها در بخش دیجیتال کتابخانه دانشگاه ویسکانسین- میلواکی نگهداری می‌شود.

فردریک گاردنر کِلَپ (متولد ۱۸۷۹ میلادی، درگـذشته ۱۹۴۴ مـیلادی) زمین شناس آمریکایی و نماینده شرکت نفت آمریکا بود. او در سال ۱۹۲۷ میلادی (۱۳۰۵ هـ.ش) مشاور نفت دولت ایران شد و به مدت ده سال در ایران اقامت داشت. کِلَپ در طول زندگی یکی از فعالیت‌های جانبی خود را عکسبرداری از زندگی و طبیعت و معماری کشورهایی که در آنها کار می‌کرد قرار داده بود. عکس‌های او از ایران با توجه به حرفه‌ای نبودن وی در عکاسی، بازگو کننده شرایط فرهنگی، اجتماعی و حتی معماری اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است. همین امر باعث می‌شود این عکس‌ها برای محققان و پژوهشگران جذاب باشد.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تا روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزهwww.iranphotomuseum.com  مراجعه کنند.

.

لینک کوتاه | doorbin.net/news/ouPmz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.