نمایشگاه ایستاده بر ساحل در بندرعباس‎

نمایشگاه عکس‌های سبحان جامه دار با عنوان «ایستاده بر ساحل» از روز گدشته سه شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ در گالری وندا بندرعباس گشایش یافت .در این نمایشگاه ۱۶ عکس مستند اجتماعی نوین که حاصل ۵ سال عکاسی در سواحل شهر بندرعباس می باشد به نمایش درآمده است.

سبحان جامه دار در معرفی این نمایشگاه آورده است :

” آبژه های جاندار یا بی جان که هر کدام سهمی در به تصویر کشیدن روزمره گی های اقتصادی ، روابط اجتماعی و نیاز انسان به روابط با اجزای طبیعت در این مجموعه عکس نقش دارند به شکل مستند عکاسی شده اند. مجموعه عکس ایستاده بر ساحل سعی بر تحلیل یک موقعیت مکانی ، چرایی و چگونگی وجود یک حس خاص در ساحل را داشته است . مجموعه ی ایستاده بر ساحل لحظه ای است که آبژه های تصویر درگیر ارتباط در موقعیت می شوند لحظه ای که معنای مکان ( ساحل ) با حضور موجودات را مفهوم می بخشد. نوع نگاه به جغرافیایی خاص از کره زمین که در برخی موارد اسمش را موقعیت مکانی میگذاریم چه از لحاظ موضوعات فلسفی و چه از لحاظ بصری ، زیبایی شناسانه و تکنیکی مورد بحث قرار گیرد و دیدگاه و جهانبینی عکاس تا نقطه ی امکان مورد تحلیل اجتماعی و بصری باشد”

سبحان جامه دار متولد ۱۳۷۳ در بستک است و عکاسی را به‌طور تجربی از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و از سال ۹۵ عضو انجمن عکاسان ایران می باشد. او پیش از این در نمایشگاه گروهی و کتاب ۲۲۸ ، نمایشگاه گروهی روزهای زندگی فرهنگسرای بهمن تهران،نمایشگاه انفرادی ۵٫۵ ریشتر عکس، دو دوره جشنواره ملی هنرهای تجسمی ، سه دوره جشن عکس هرمزگان ، هشتمین نمایشگاه عکس های برتر دوربین.نت و…حضور داشته است. گفتنی است جامه دار به مدت دوسال رییس مجمع هنرمندان و انجمن عکاسان شهرستان بستک بوده است.

نمایشگاه تا ۲۹ بهمن ماه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ دایر است

(گالری وندا ) بندرعباس، نایبند شمالی ، روبروی زمین ورزشی شاهین ، ساختمان کبیر ، طبقه ۲ ، واحد ۵

.

لینک کوتاه | doorbin.net/news/EM14Z

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.