عکس ها نیازمند پردازش اند

در کارگاه آموزش نرم افزار لایت روم مطرح شد
عکس ها نیازمند پردازش اند
نخستین کارگاه آموزشی سومین روز برگزاری جشنواره دوربین.نت به آموزش نرم افزار ادیت عکس «لایت روم» اختصاص یافت.
«محمدرضا رضانیا»، عکاس آزاد در این کارگاه به ارائه مقدمه ای درباره این نرم افزار پرداخت. وی در ابتدا درباره علت پردازش ثانویه عکس توضیح داد:«همیشه شرایط برای عکاسی، ایده آل نیست. کمبود نور، کمبود امکانات، نامناسب بودن فضایی که سوژه در آن قرار گرفته و بسیاری دلایل دیگر می تواند بر کیفیت عکس تاثیر نامطلوب داشته باشد.»
وی تاکید کرد که برای رسیدن به شرایط ایده آل در عکس، حتما باید روی عکس ها پردازش انجام گیرد. رضانیا، پردازش را در دستیابی به عکس های بهتر، موثر دانست.
او خاطرنشان کرد که در عکس های خبری و مستند اجتماعی نیازی به پردازش نیست. اما چه عکس هایی نیازمند پردازش هستند؟ سخنران کارگاه آموزشی ادیت عکس، پاسخ این سئوال را منوط به هدف عکاس دانست. رضانیا گفت:«اگر هدف عکاس فقط ثبت تصاویر باشد، نیازی به پردازش نیست، اما زمانی که هدف، خلق اثر هنری است، باید از پردازش ثانویه بهره برد.»
وی به استفاده از فرمت RAW در عکاسی تاکید کرد و توضیح داد:«در فرمت RAW همه اطلاعات محیطی در تصویر باقی می ماند، اما فرمت JPEG باعث حذف هشتاد درصد اطلاعات تصویر می شود.»
رضانیا سپس به ارائه توضیحاتی درباره نرم افزار ادیت عکس «لایت روم» پرداخت. وی در پایان این کارگاه آموزشی گفت:«لایت روم، به تنهایی فقط یک آغاز برای پردازش اولیه است.» او توصیه کرد عکاسان برای پردازش بیشتر عکس ها از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.