طلایی‌های جشنواره چهارم دوربین.نت

عصر  بیستم آبان ماه آیین اختتامیه چهارمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت با معرفی برترین های بخش عکس خبری، سفر، رسانه، انتخابات، موبایل و کاریکاتور وتجلیل از اساتید ورک شاپ ها و داورها و با لاخره معرفی عکاس برتر سال برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری چهارمین جشنواره دوربین.نت در ابتدای این مراسم (احسان رافتی ) دبیر جشنواره از اینکه بار دیگر اهالی  دوربین.نت را در کنار یکدیگر می بیند ابراز  خوشحالی کرد و در ادامه صحبت هایش با ذکر روند برگزاری جشنواره از تمامی اساتید ورک شاپ ها و داورها سپاسگزاری کرد.

در ادامه این  مراسم از آقایان حسین گل محمدی و  بهروز مهری دو تن از داوران حاضر در مراسم  تقدیر شد. حسین گل محمدی دقایقی را سخنرانی کرد و در گفته هایش دوربین.نت را یکی از جشنواره های هنری بسیار  موفق و صمیمانه توصیف کرد و  گفت: به رغم اینکه این جشنواره  کوچک وساده است اما صمیمیتی  در ان به چشم می خورد که نشان دهنده  اصالتش است.من به حضور در این جشنواره افتخار می کنم و امیدوارم که همیشه با اصالت باقی بماند.

در بخشی دیگر از این  مراسم که در سالن فرهنگسرای هنر برگزاری می شد برگزیده های بخش عکس موبایل معرفی شدند که به ترتیب  فائزه تقوا و فرشاد پالیده و سانازحاجی  خانی رتبه های  اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش بعدی این  مراسم بابائیان از شرکت بیمه نوین  و یکی ازاسپانسر های جشنواره  گفت:من پانزده سال است که در دانشکده های هنری تدریس می کنم و کمی با روحیه هنرمندانه عکاسان آشنا هستم و احساس می کنم هر کدام از ما در جامعه نسبت به فرهنگ و هنر جامعه مسئولیت هایی را بر عهده داریم و باید به نوعی دین خود را به هنر ادا کنیم و حمایت از جشنواره دوربین.نت خدمت کوچکی بود که از عهده بیمه نوین برمیامد. بابائیان در ادامه گفت:شرکت بیمه نوین هدیه ای را برای داوان جشنواره در نظر گرفته است که به انها تقدیم می شود.

اما تجلیل از (مجتبی  تکین) و(نعمت شجاعی) که جشنواره دوربین.نت امسال با گرامیداشت یاد و خاطره این دو عکاس برگزار شد یکی از بخش های این مراسم بود. که ابتدا با پخش کلیپی از نعمت شجاعی و سپس نمایش دادن فیلمی از مجتبی تکین و دعوت از خانواده های این دو مرحوم و اعطای نشان یاد بود جشنواره به خانواده این دو عزیز برگزاز شد. پخش کلیپی از جشنواره چهارم عنوان بخش بعدی مراسم بود.

با پخش این کلیپ مراسم وارد بخش حساس آن یعنی اعطای جوایز به برگزیدگان بخش های مختلف شد. بر این اساس در بخش  بخش  کاریکاتور علی آقایی به عنوان  نفر اول و خانم ها هانیه اخوت و مریم محدویان دوم و سوم  شدند.

اما نفرات برگزیده بخش رسانه که جوایز انها توسط استاداسماعیل سلطانی اهدا شد عبارت بودند از احمد صادقی نفر اول و مهدی حاجی وند و مرتضی رفیع خواه و جواد رزمی به طور مشترک عناوین  دوم را کسب کردند.

اما وحید سالمی بهروز مهری فرشاد پالیده و محمد رضا رضا نیاازجمله اساتید ورک شاپهای این دوره جشنواره بودند که لوحی به رسم یاد بود به آنها تقدیم شد.اما بهروز مهری دقایقی با حاضران در جلسه صحبت کرد و گفت:من بسیار خوشحالم که در این مراسم هستم .و امیدوارم زمانی برسد که ما عکاسان خبری بتوانیم به راحتی واقیعت های جامه را منعکس کنیم.

اعلام اسامی برترین های بخش فتوبلاگ که با حضور حسین گل محمدی یکی از داوران جشنواره  برگزار شد.خانم فاطمه بهبودی نفر  اول و آقایان محمد تاجیک و امین نظری دوم و سوم شدند.

در بخش سفر که وحید سالمی عهده داراعطای جوایز آن بود.علی جورابچی با گرفتن نشان جشنواره نفر اول وبه محمد رضا رضا نیا به عنوان نفر دوم وسوم این بخش لوح تقدیر جشنواره اهدا شد.

در بخش انتخابات مصطفی حقگو و فاطمه خاوه ای با کسب  نشان طلای جشنواره نفرات اول شناخته شدند و نرگس امامی، مرتضی رفیع خواه  رضا قره چلو و علی  جورابچی نفرات سوم شدند.

در بخش تک عکس  خبری مرتضی رفیع خواه و هادی آبیار  شایسته تقدیر شناخته شدند و امیر حسامی نژاد نفر اول و مصطفی  حقگو و ایمان فرزین دوم و  سوم شدند.

اما در آخر چهارمین  جشنواره دوربین.نت برترین عکاس سال  خبری که با  نظر سنجی از ۱۰۰ عکاس شاغل در مطبوعات انتخاب شده بود. معرفی شد. و این فرد کسی نبود جز حسین فاطمی که وی به دلیل مسافرت از طریق تلفن برای حاضرین در سالن سخنرانی کرد. وی ضمن ابراز تاسف از اینکه تمامی عکس های راه یافته به بخش مسابقه اجازه نمایش پیدا نکرده اند گفت:امیدوارم عکاسان خبری ما در اینده  با ارامش بیشتری کار کنند. در این بخش به ترتیب وحید سالمی و  بهروز مهری نفرات دوم وسوم برترین عکاسان سال انتخاب شدند.

در پایان ایران مراسم هم حاضرین در سالن عکس یادگاری گرفتند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.