عکس های کامران عدل با تیراژ بالا و قیمت پائین

در نمایشگاه تک عکس‌های کامران عدل؛ برای اولین بار در ایران؛ عکس‌ها با تیتراژ بالا و قیمت پایین عرضه می شود.
کامران عدل(عکاس برجسته ایرانی) با ۲۰ عکس به «شیرین» می‌آید که هریک از آنها در تیتراژ ۲۰ نسخه به فروش گذاشته می‌شود. خریداران می‌توانند هر عکس را در سایزهای انتخابی ۶۰×۴۰ ، ۷۰×۵۰ ، ۹۰×۶۰ ، ۷۰×۱۰۰ سفارش دهند که قیمت هرعکس به ترتیب سایز ۷۵ هزارتومان، ۹۰ هزار تومان، ۱۱۰ هزارتومان و ۱۴۰ هزار تومان است.
عکس‌های این نمایشگاه متعلق به سالهای ۲۰۰۵ به بعد هستند و برای نخستین بار در نمایشگاهی عرضه می‌شوند. این عکس‌ها ماحصل سفرهای داخلی و خارجی عدل است و همچنان که از نام آنها برمی‌آید لحظات ناب و استثنایی را از دریچه دوربین استاد عکاس روایت می‌کند: «معرکه گیر»، «دوچرخه علی کوچولو» ،«گل های شمعدانی»، «نیمرخ» و …
این عکاس صاحب سبک ایران گفت: عکس‌هایی که در نمایشگاه ارایه شده است همگی تک عکس هستند آنها را از بهترین عکس‌هایم می دانم و فکر می‌کنم هرکس که پا به «شیرین» بگذارد یک نمایشگاه زنده و پرانرژی را می‌بیند خاصیتی که در عکس‌های سری نیست و مختص تک عکس‌هاست.
این درحالی‌ست که کامران عدل در نمایشگاه ماه پیش خود در فرهنگسرای نیاوران آثارش را از ۸۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و در نمایشگاه سال پیش در «شیرین» ۳۰۰ تا ۵۵۰ هزارتومان و در نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی از ۸۰۰ تا یک میلیون ۵۰۰ هزارتومان به فروش رسانده است.
کامران عدل دربارۀ کاهش قیمت عکس‌ها گفت: بحران اقتصادی دنیا عکاسان را در فرانسه برآن داشته تا عکس‌ها را در تیراژ بالا و قیمت بسیار پایین عرضه نمایند. همین الان در هلند حراج عکسی دایر است که بر همین متد فعال می‌باشد. ما هم برای اولین بار در گالری شیرین این رویه را تجربه می‌کنیم.
وی دربارۀ مزایای این حرکت گفت: مخاطبان با هر جایگاه اجتماعی و میزان درآمد حق دارند عکس هایی که دوست دارند را بخرند و در خانه یا محل کار نصب نمایند. تنوع در سایز و نیز تیراژ بالا این فرصت را برای همه مردم فراهم می‌کند تا با حداقل‌ترین وجه ممکن صاحب یک اثر هنری ارجینال باشند من هم به عنوان هنرمند لذت می‌برم که عکس‌هایم در خانه‌های بیشتری روی دیوار برود.
کامران عدل متولد ۱۳۲۰ تهران و فارغ التحصیل کارشناسی عکاسی از انیستیتو عکاسی پاریس است. وی یکی از اولین عکاسان معماری ایرانی است که تاکنون بیش از هزار اسلاید مربوط به معماری ایرانی را ثبت و ضبط کرده است.
این عکاس معماری و بنا، چاپ و انتشار بیش از یازده جلد کتاب مصور از ایران و کشورهای جهان، عکاسی بیش از سه هزار اسلاید از زندگی عشایر ایل بختیاری و عکاسی بیش از هزار اسلاید از مراسم و سالگردهای مذهبی را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.
وی تاکنون نمایشگاههای متعددی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است، نمایشگاه واشنگتن، کارت پستال‌های غیرعادی ، مفتول‌های آهنی، قوطی‌های کنسرو، سیب زمینی‌های استامبولی و یکی بود، یکی نبود ازجمله نمایشگاه‌های عدل می‌باشد.
نمایشگاه تک عکس‌های کامران عدل تا تاریخ پنجم اسفند ماه دایر خواهد بود و علاقه مندان می‌توانند همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۱صبح تا ۸ شب از این آثار در نگارخانه شیرین واقع در بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی، ساختمان انجمن خوشنویسان ایران دیدن نمایند.
منبع: ایلنا

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.