بهترین تجهیزات عکاسی سال ۲۰۱۳

0

ترجمه : سیدعلی حسینی فر / قبل از کریسمس سایت معروف DPERIEW از کابران خود خواسته بود تا به بهترین تجهیزات عکاسی در پنج دسته بندی : بهترین لنز، بهترین دوربین تک لنزی انعکاسی ،بهترین دوربین کامپکت با لنز ثابت،بهترین دوربین بدون آئینه با قابلیت تعویض لنز و بهترین دوربین کامپکت زوم رای بدهند. این رای گیری با داشتن حدود ۳۰ هزار رای (زمان رای گیری در آخر ژانویه به اتمام رسید) برنده های دسته های مختلف را اعلام کرد، و محصولات برجسته از دیدگاه رای دهندگان مشخص شدند.

معرفی برندگان بهترین تجهیزات عکاسی سال ۲۰۱۳ :

۱- بهترین لنز سال ۲۰۱۳ :
برنده : لنز  Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM | Art

1

بیش از یک چهارم رای های برای بهترین لنز،را لنز Sigma 18-35mm F1.8  بدست آورد و مورد توجه و ستایش خیلی ها قرار گرفت و برنده این گروه شد. Sigma 18-35mm F1.8 سریع،شارپ و مقرون به صرفه است این لنز برای عکاسانی که با دوربینهای با سنسورهای APS-C (هلف فریم) یک لنز جایگزین مناسب و سریع برای لنزهای زوم استاندارد است.

۲- بهترین دوربین تک لنزی انعکاسی (SLR)  سال ۲۰۱۳ :
برنده : دوربین  Pentax K-3

2

Pentax K-3 در این نظرسجی پیشتاز بود و به طور قانع کننده ای توانست ۳۱.۴ درصد از کل رای های مربوط به این بخش را از آن خود نماید. توانمندی ها و نوآوریهای K-3 همچون زمین لرزه ای بود و باعث شد این دوربین به عنوان بهترین دوربین تک لنزی انعکاسی (SLR)  سال ۲۰۱۳ انتخاب شود،در حالیکه برادرهای کوچکتر این دوربین،دوربینهای K-50 و K-500 هیچ عاشق سینه چاکی نداشتند …

۳- بهترین دوربین بدون آئینه با قابلیت تعویض لنز سال ۲۰۱۳ :
برنده : دوربین Olympus OM-D E-M1

3

برنده فراری این گروه Olympus OM-D E-M1 بهترین دوربین میکرو چهار سومیست که تا به حال دیده ایم این دوربین توانست ۳۴.۱ درصد از کل رای های این بخش را بدست آورد.

۴- بهترین دوربین کامپکت زوم سال ۲۰۱۳ :
برنده : Sony Cyber-shot RX100 II

4

در این بخش سونی رای ها را به سرقت برده  و هر دو مقام اول و دوم را از آن خود کرده است در بخش دوربین های کامپکت زوم Sony Cyber-shot RX100 II توانست ۳۸.۳ درصد از کل رای های این بخش را از آن خود کند. قطعا بر اساس رای های شما، RX100 II یکی از محصولات محبوب سال ۲۰۱۳ بود.

۵- بهترین دوربین کامپکت با لنز ثابت سال ۲۰۱۳ :
برنده : Fujifilm X100S

5

در  بخش دوربینهای کامپکت با لنز ثابت  دوربین  Fujifilm X100S با تقریبا نیمی از کل رای ها برنده شد و واضح است که یکی از محبوبترین دوربینهای سال ۲۰۱۳ بود، دوربین Fujifilm X100S به خاطر لنز شارپ ۳۵ میلیمتری، شاتر فوق العاده آرام و محدوده عالی نوری و رنگی ای که میتواند ثبت کند بسیار محبوب است. این ویژگی ها در کنار هم، این دوربین را به عنوان یکی از کاندیدهای بهترین دوربین های عکاسی خیابانی و پرتره تبدیل نمودند.

۶- اما بهترین محصول سال ۲۰۱۳
برنده : Olympus OM-D E-M1

6

پس پایان رای گیری و انتخاب  محصولات برنده  در پنج بخش یاد شده،ما یک نظرسنجی ششمی هم برای انتخاب بهترین محصول ۲۰۱۳ ترتیب دادیم، در زمان نظرسنجی نهایی مسابقه تنگاتنگی میان Fujifilm X100S ، Pentax K-3 و Olympus OM-D E-M1 بود اما این OM-D E-M1 بود که توانست ۳۲.۸ درصد از رای های را بدست آورد و در رقابتی بسیار نزدیک از دو رقیبش پیشی بگیرد و عنوان برترین محصول سال ۲۰۱۳ را از آن خود نماید.
این دوربین یکی از محبوبترین دوربین‌های علاقمندان به دوربین های بدون آئینه با قابلیت تعویض لنز است، که ما تا کنون دیده ایم. عملکردی عالی در بسته بندی ای کوچک علت انتخاب  این دوربین بود. این دوربین رقابت سختی را در ماه های آینده با معرفی دوربین اخیر Fujifilm X-T1 و Panasonic GH3 خواهد داشت، این رقابت فقط در بخش بدون آئینه ها خواهد بود، آیا در  سال ۲۰۱۴ ما شاهد جایگزین های Nikon D300s و Canon EOS 7D   خواهیم بود، اما هر آنچه اتفاق بیافتد، سال ۲۰۱۴ را به یک سال بسیار هیجان انگیز برای محصولات عکاسی تبدیل خواهد نمود و ما در آنجا خواهیم بود که در مورد آنها بنویسیم.

منبع: dpreview

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.