فراخوان نهمین جایزه عکس شید

بخش اول: قوانین مربوط به هیات انتخاب

– در نهمین دوره جایزه عکس شید، هفت نفر اعضای گروه معرفی‌کننده هستند که هرکدام یک نفر را به عنوان منتخب خود به نمایشگاه جایزه عکس شید معرفی خواهند کرد.

اعضای گروه معرفی‌کننده عبارتند از: پیمان هوشمندزاده، مهدی وثوق‌نیا، نیوشا توکلیان، غزاله هدایت، جمشید حاتم، علی آقاربیع و مهدی قاسمی

– عکاسان شرکت‌کننده باید با انتخاب یکی از اعضای گروه معرفی‌کننده، مجموعه خود را برای ارزیابی برای ایشان ارسال کنند.

– هر شرکت‌کننده می‌تواند تنها یک بار و از طریق یک معرفی‌کننده، مجموعه خود را ارسال کند. امکان تغییر معرفی‌کننده پس از ارسال وجود ندارد.

– مجموعه‌های منتخب نهایی باید در یک بازه زمانی ۳ ماهه با همکاری و راهنمایی فرد معرفی‌کننده تکمیل و برای ارائه در بخش نمایشگاهی آماده بشوند.

– دبیرخانه جایزه شید مجموعه‌های دریافت شده را در اختیار اعضای گروه معرفی‌کننده قرار خواهد داد. شرکت‌کننده حق ندارد مستقلا اقدام به ارسال اثر برای معرفی‌کننده بکند.

– اعضای گروه معرفی‌کننده پس از دریافت آثار، هرکدام یک مجموعه را برای ارائه در نمایشگاه نهمین دوره جایزه شید معرفی خواهند کرد.

– گروه معرفی‌کننده تصمیم گیرنده نهایی برای حضور یک مجموعه در بخش نمایشگاهی است.

 

بخش دوم:‌ قوانین عمومی

– همه عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر جهان می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

– در این رویداد تنها «مجموعه عکس» در ژانر «مستند» پذیرفته می‌شود.

– مجموعه عکس‌هایی پذیرفته می‌شوند که در محدوده جغرافیایی ایران عکاسی شده باشند. در مورد مجموعه عکس‌های مستندی که درخارج از کشور عکاسی شده‌اند، آثاری پذیرفته می‌شوند که موضوع آن‌ها بطور مستقیم با «ایران» یا «ایرانیان» در ارتباط باشد.

– محدودیتی در تاریخ عکسهای گرفته‌شده وجود ندارد. اما مجموعه باید قابلیت تکمیل شدن در بازه زمانی سه ماهه را داشته باشد. فرد معرفی‌کننده بر روند تکمیل مجموعه در این بازه زمانی نظارت خواهد داشت.

– هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱ مجموعه را برای ارزیابی ارسال کند. محدودیتی در تعداد عکس‌های ارسالی برای ارزیابی وجود ندارد.

– آثار باید بصورت Jpeg ارسال شوند و اندازه ضلع بزرگ ۱۵۰۰ پیکسل باشد. ترتیب اولویت عکس‌های یک مجموعه بر اساس نامگذاری فایل‌ها خواهد بود.

– مجموعه‌ها باید شامل استیتمنت، زیرنویس (کپشن)، پروپزال برای عکسهای ارسال شده باشد. عکاس باید در قالب پروپزال (حداکثر ۳۰۰ کلمه) به فرد معرفی‌کننده راجع به چگونگی ادامه مجموعه توضیح بدهد.

– دستکاری و ویرایش ساختاری در عکس‌ها مجاز نیست و عکاسان تنها می‌توانند در حد استانداردهای پذیرفته شده عکاسی مستند و فتوژورنالیسم اقدام به ویرایش و ادیت عکس‌ها بکنند. ویرایش عکس باید بگونه‌ای باشد که امانت و صداقت در محتوا و زمینه عکس حفظ شود و به اصالت تصویر خدشه وارد نکند. اصلاح رنگ، کنتراست، تیرگی و روشنی در عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل قبول است. تشخیص نهایی این مساله به عهده دبیرخانه است.

– تمامی عکاسانی که آثارشان به مرحله نهایی راه یابد، موظف هستند اصل فایل (فایل خام خروجی دوربین) را برای هر فریم تحویل دهند تا مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین ممکن است دبیرخانه به منظور کنترل عکس‌ها، فریم‌های قبل و بعدی عکس ارائه شده را نیز از عکاس درخواست کند.

– شرکت کنندگان باید آثارشان را تنها از طریق فرم ثبت نام در سایت جایزه شید (www.sheedaward.ir) ارسال کنند. شیوه‌های دیگر مانند ارسال ایمیلی یا CD مورد پذیرش دبیرخانه نیست.

– هرکدام از مجموعه‌های بخش نهایی مبلغ یک میلیون تومان کمک هزینه برای تکمیل مجموعه خود دریافت می‌کنند.

– ارسال اثر توسط عکاس و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن به عهده شرکت کننده است.

– ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده برگزارکننده است.

 

گاهشمار

آخرین مهلت ارسال آثار: تا پایان روز سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷

جوایز: ۱ میلیون تومان جایزه نقدی به هر کدام از برگزیدگان بخش نمایشگاهی

اعضای گروه معرفی‌کننده: پیمان هوشمندزاده، مهدی وثوق‌نیا، نیوشا توکلیان، غزاله هدایت، جمشید حاتم، علی آقاربیع و مهدی قاسمی

ایمیل دبیرخانه: info@sheedaward.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.