ماهیت عکس ها

دوربین.نت: راههای درک ماهیت تصاویر، این نکته ای که است که کتاب «ماهیت عکس ها» که به تازگی توسط انتشارات جلوه نگار منتشر شده، به آن می پردازد. این که عکس ها، نه فقط عکس های زیبا بلکه تمام تصاویری که توسط دوربین عکاسی به ثبت رسیده اند، چگونه کارایی خود را به انجام می رسانند، یکی دیگر از نکاتی است که در این کتاب مورد بررسی قرار می گیرد.
«استیون شور»، در کتاب خود درباره ماهیت عکس ها، نگاه و درک انواع عکس از عکس های نمادین تا عکس های یافته شده، نگاتیوها و فایل های دیجیتال سخن می گوید. وی در ۲۳ سالگی نخستین عکاس زنده دنیا بود که در موزه هنری متروپولیتن، نیویورک، نمایشگاه انفرادی برگزار کرد.
موسس برنامه عکاسی دانشکده بارد نیویورک، در «ماهیت عکس ها» نشان می دهد که چگونه جهان مقابل لنز دوربین، به عکس تبدیل می شود. او درباره حالات عکاسی خود نیز به ارائه توضیحات می پردازد:«هنگام عکاسی، مشاهدات و طرح ذهنی من همگام می شوند. طرح ذهنی، با مشاهداتم منطبق می شود (با مشاهده، انتخاب های حین عکاسی، تغییر می یابند). این مطابقت طرح ذهنی، مشاهداتم را نیز، پی در پی؛ دگرگون می کند؛ و داستان ادامه دارد.»
آنچه شور، عنوان می کند فرایندی پویا و مداوم است که در همه عکاس ها وجود دارد و شامل تعاملی پیچیده، مداوم و بی اختیار از مشاهده، ادراک، پندار و خیال است.
در «ماهیت عکس ها»، عکس هایی از عکاسانی مانند ادوارد وستون، رابرت ادمز، واکر اونز و اوژن آتژه نیز وجود دارد. این کتاب، سرفصل هایی مانند درباره نویسنده، مقدمه انتشارات فیدون، ماهیت عکس ها، سطح فیزیکی، سطح نمایشی، سطح ذهنی، طراحی ذهنی و واژه ها و نام ها را شامل می شود.
ماهیت عکس ها/ استیون شور/ مترجم: محسن بایرام نژاد/ انتشارات جلوه نگار/ قیمت: ۶۵۰۰ تومان

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.