فراخوان کلوپ عکس فوکوس تیم

کلوپ عکس فوکوس تیم، نمایشگاهی از آثار عکاسی را در کشور قرقیزستان برگزار می کند.
شرایط عمومی شرکت در این نمایشگاه به این شرح است:

– همه عکاسان ایرانی می توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.
– موضوع نمایشگاه آزاد است.
– از ارائه عکس های با موضوع سیاسی خودداری شود. توجه اصلی به عکس هایی است که هنر عکاسی، یا فرهنگ و جغرافیای ایران را نمایش دهند.
– هرگونه دستکاری در عکس، اعم از دستکاری و پردازش کامپیوتری تا تکنیک های سنتی عکاسی مجاز است.
– مطابق قوانین فدراسیون جهانی عکاسی، هر عکاس می تواند حداکثر با ۴ قطعه عکس در این نمایشگاه شرکت کند. (به عبارت دیگر هر عکاس می تواند بین یک تا چهار عکس در این نمایشگاه شرکت دهد.)
– کلوپ عکس فوکوس تیم، هزینه شرکت یک عکس اضافه برای ۱۰ نفر از شرکت کنندگان را به عنوان جایزه پرداخت خواهد کرد. این ۱۰ نفر به انتخاب علی سامعی، نماینده فدراسیون جهانی عکاسی در ایران و مدیر کلوپ عکس فوکوس تیم و از بین عکاسانی که عضو کلوپ عکس فوکوس تیم نبوده و با ۴ عکس در این نمایشگاه شرکت می کنند، انتخاب می شوند. مبنای انتخاب این ۱۰ نفر کیفیت عکس های ارائه شده است.
– کلوپ عکس فوکوس تیم، تسهیلاتی را برای عکاسانی که عضو اصلی کلوپ هستند (عکاسان عضو فیاپ یا افرادی که برای دریافت کارت فیاپ اقدام کرده اند) به شرح زیر در نظر گرفته است. این عکاسان می توانند در صورت تمایل با ۵ عکس در نمایشگاه شرکت کنند و بابت شرکت یک عکس اضافه خود هزینه ای پرداخت نمی کنند. یعنی با پنج عکس در نمایشگاه حضور دارند, اما تنها هزینه چهار عکس را پرداخت می کنند و هزینه یک عکس دیگر(شصت دلار)، توسط کلوپ عکس فوکوس تیم پرداخت خواهد شد .
– همه آثار پذیرفته شده، در معرض فروش قرار خواهد گرفت و در صورت فروش آثار ۵۰ درصد از مبلغ فروش به اسپانسر و ۵۰ درصد نیز به عکاس تعلق می گیرد.
– زمان برگزاری نمایشگاه ، مارس ۲۰۱۱ است .
– آخرین مهلت ثبت نام و پرداخت هزینه ها ۲۰ بهمن ماه است.
– در صورت پر شدن ظرفیت نمایشگاه، پیش از پایان مهلت ثبت نام، اولویت بر اساس زمان ثبت نام است.
– همه افرادی که آثارشان مورد پذیرش قرار بگیرد، گواهی شرکت دریافت خواهند کرد.
– همه شرکت کنندگان ،یک قطعه لوح فشرده رایگان که حاوی عکس های راه یافته به نمایشگاه و تعدادی عکس از محل نمایشگاه است، دریافت خواهند کرد.
– به دلیل حفظ سطح کیفی نمایشگاه و مطابقت آثار پذیرفته شده با استانداردهای جهانی FIAP، همه عکس ها توسط آقای مدیر کلوپ عکس فوکوس تیم، انتخاب می شوند.
– نمونه عکس های حاضر در نمایشگاه به همراه اسامی عکاسان به عنوان نمونه آثار عکاسان ایرانی برای دفتر مرکزی فیاپ در پاریس ارسال خواهد شد تا در آرشیو فیاپ قرار گیرند.
– پس از پایان نمایشگاه، عکس ها برای استفاده در نمایشگاه های بین المللی آینده کلوپ در آرشیو کلوپ عکس فوکوس تیم نگهداری می شوند.
– افتتاح نمایشگاه با حضور مقامات رسمی کشور قرقیزستان، از جمله وزیر فرهنگ کشور قرقیزستان و سفرای کشورهای مختلف خواهد بود.
– تصمیم گیری برای موارد پیش بینی نشده بر عهده برگزارکننده است.
هزینه ثبت نام:
هزینه شرکت در نمایشگاه به ازای هر عکس، ۶۰ دلار است.
شرایط ارسال:
هر شرکت کننده برای انتخاب اولیه باید ۱۲ قطعه عکس در اندازه بزرگترین ضلع عکس ۴۰۰ پیکسل را به همراه فرم شرکت در نمایشگاه ایمیل کند. پس از انتخاب عکس ها و تایید کیفیت عکس ها برای شرکت در نمایشگاه، با شرکت کنندگان تماس گرفته می شود تا فایل اصلی و قابل پرینت عکس را ایمیل کرده و هزینه شرکت در نمایشگاه را واریز کنند. عنوان ایمیل، «قرقیزستان» ذکر شود.
نشانی ایمیل: IRANFIAP@gmail.com

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.