Nikon Coolpix P300، در یک نگاه

این روزها دوربین‌های دیجیتال کامپکت به یاران جدا نشدنی ما تبدیل شده‌اند . کوچک وجمع و جور،  بی‌ادعا و ساکت ولی با دنیایی از قابلیت‌های قدرتمند که روز به روز هم به  تعداد آن‌ها اضافه می‌شود . در این بین انتخاب یک دوربین مناسب کار دشواریست .

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از به نقل از شبکه، ما سعی می‌کنیم با معرفی دوربین‌های مختلف از برندهای گوناگون در این انتخاب به شما کمک کنیم . در این شماره یک دوربین کامپکت از کمپانی Nikon را به شما معرفی می‌کنیم : Nikon Coolpix P300 .P300 در ۹ فوریه سال ۲۰۱۱ معرفی شد .

یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی همراه با پروسسور EXPEED 2  که تصاویر را تنها در فرمت Jpeg ذخیره می‌کند .لنز این دوربین معادل ۲۴-۱۰۰ f1.8-4.9 در دوربین‌های قطع ۳۵ میلی‌متری است که برای استفاده روزمره کاملا مناسب خواهد . این دوربین سبک، تنها ۱۸۹ گرم وزن دارد و این به معنای آن خواهد بود که ممکن است از حضور آن در جیب‌تان غافل شوید . مانند اغلب دوربین‌های نیکون، شما می‌توانید از کارت‌های حافظه SD, SDHC  و SDXD برای ذخیره‌سازی عکس‌هایتان استفاده کنید . شارژ کامل باطری این دوربین برای ثبت ۲۴۰ عکس و یا ۶۵ دقیقه ضبط ویدیو کافیست .

P300 قادر است در ۲ نسبت تصویری ۴:۳ و ۱۶:۹ به ثبت تصاویر بپردازد و همچنین این قابلیت را دارد تا تصاویر را با سایزهای مختلف ذخیره کند . از ۴۸۰×۶۴۰ گرفته تا ۳۰۰۰×۴۰۰۰ پیکسل. P300 دارای لرزش‌گیر تصویر داخل لنز است که در نور کم کمک به‌سزایی در ثبت صحیح و بدون لرزش تصویر می‌کند .اولین نکته‌ای که در نگاه اول به این دوربین جلب نظر می‌کند بدنه صاف و مکعبی این دوربین است .در پشت دوربین یک صفحه نمایش بزرگ ۳ اینچی با پوشش‌دهی۱۰۰ درصدی تصویر خودنمایی می‌کند .

در کنار این صفحه نمایش، کلیدهای کنترل دوربین قرار گرفته‌اند. اگر نگاهی به بالای بدنه دوربین بیاندازیم ، کلید روشن و خاموش، کلید شاتر و گردونه‌های انتخاب حالات مختلف عکاسی را می‌بینیم . همچنین فلاش P300 در این قسمت با ظرافت پنهان شده است که می‌توانید با کلید کوچکی که در پهلوی بدنه و زیر فلاش قرار گرفته آن را از جایگاه خود خارج کنید. در زیر بدنه درب باتری و کارت حافظه قرار دارد و در کنار بدنه پوششی تعبیه شده که با باز کردن آن به پورت‌های مختلف دوربین مانند USB ،HDMI و AV out دسترسی خواهید داشت.

P300 دارای دامنه حساسیت (ISO)  از ۱۶۰ تا ۳۲۰۰ می‌باشد . عملکرد این دوربین در نور کم و حساسیت بالا با توجه به رده دوربین و قیمت آن مناسب به نظر می‌رسد، مخصوصا که در حساسیت بالا رنگ‌بندی تا حدود زیادی حفظ می‌شود و تنها با نویز مواجه خواهید بود .با P300، گزینه‌های زیادی برای ضبط ویدیو به‌همراه صدای استریو در اختیار شماست. از ضبط Full HD  گرفته تا ضبط در حالت VGA و از ۱۵ فریم در ثانیه تا ۱۲۰ فریم در ثانیه . شما می‌توانید در حالت VGA با ۱۲۰ فریم در ثانیه به ضبط ویدیو بپردازید و هنگام پخش آن یک ویدیوی به اصطلاح اسلوموشن را ببینید و از آن لذت ببرید .

P300 از قابلیت‌های جالبی برخوردار است که در میان آن‌ها می‌توان به قابلیت ثبت پانورامای ۳۶۰ درجه اشاره کرد. شما می‌توانید از ۲ شیوه برای این کار استفاده کنید: از دستیار پانورامای دوربین استفاده کرده ، تصاویرتان را ثبت کنید و بعد با نرم‌افزار ویژه آن‌ها را به هم متصل کنید و از تصویر پانورامای ۳۶۰درجه خود لذت ببرید یا از حالت پانورامای سریع استفاده کنید و با چرخاندن آهسته دوربین حول محور بدنتان به دوربین اجازه بدهید که خود به ساخت پانوراما بپردازد .

ویژگی دیگری که در P300 به‌چشم می‌خورد، قابلیت ثبت HDR داخلی است .حتما تصاویری را دیده‌اید که در بعضی نقاط کاملا تیره و در بعضی نقاط کاملا روشن است . به طور خلاصه ، HDR این امکان را به ما می‌دهد که تصاویری را با سطح نوری متعادل ثبت کنیم. به این معنا که سطح اختلاف بین نقاط تاریک و روشن تصویر کم شده و تصویر دارای سطح روشنایی یکسان شود. در این حالت وقتی از داخل یک محیط تاریک از پنجره و منظره بیرون عکس می‌گیرید دیگر اتاق کاملا تاریک و منظره بیرون پنجره بیش از حد نورانی ثبت نمی‌شود.

در انتها اگر به دنبال دوربینی کوچک ، سبک ، با کیفیت قابل قبول و امکانات مناسب می‌گردید و اگر با ظاهر خشک و بدون زاویه دوربین کامپکت‌تان کنار می‌آیید ، P300 می‌تواند گزینه مورد نظر شما باشد .

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.