Nikon AW100؛ دوربین غواصی همراه با GPS

اگرچه مدت زیادی از ورود دوربین‌های سری Tough شرکت الیمپوس به بازار نمی‌گذرد این دوربین‌ها توانسته‌اند به خوبی جای خود را در بازار باز کنند. شاید به همین خاطر باشد که برای نخستین بار، نیکون نیز با مدل AW100 وارد این بازار شده است.

AW100 نخستین دوربین از سری ضدآب، ضد سرما و ضد ضربه نیکون است که به سیستم GPS، قطب‌نمای الکترونیکی و نقشه‌یاب نیز مجهز شده است. این سری دوربین‌ها قرار است از این پس با نام سری AW نیکون شناخته شوند.

 


این چهارمین سری از دوربین‌های کامپکت Coolpix نیکون محسوب می‌شود. تاکنون مدل‌های سری L با کاربری ساده و آسان، مدل‌های سری S با امکانات پیشرفته و طراحی زیبا و سری P دوربین‌های کامپکت با امکانات حرفه‌ای برای عکاسان سطح بالا از سوی نیکون معرفی شده‌اند.

 

مدل AW100 به یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی از نوع backside illumination CMOS مجهز است که می‌تواند عکس های فوق العاده‌ای در نور کم ثبت کرده و همچنین به صورت Full HD فیلمبرداری کند. سیستم اپتیک این دوربین دارای طراحی جدید و بسیار باریکی است و توانسته است این دوربین را به یکی از باریک‌ترین دوربین‌های سری Tough بازار تبدیل کند.

لنز زوم ۵X این دوربین دارای فاصله کانونی معادل ۲۸-۱۴۰mm و مجهز به لرزشگیر اختصاصی نیکون یعنی VR می‌باشد. ضمنا می‌توانید از زوم این لنز هم در حالت عکاسی و هم فیلمبرداری استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این دوربین قابلیت GPS آن است که می‌تواند مکان عکس‌برداری هر شات را به خاطر نگاه دارد. هنگامی که عکس‌های خود را به نرم‌افزار ViewNX2 منتقل می‌کنید، حتی مسیر حرکت شما را نیز روی نقشه نشان می‌دهد و می‌توانید نقشه‌های خودتان را روی سایت Mypicturetown.com نیکون نیز به اشتراک بگذارید.

 

AW100 می‌تواند با رزولوشن ۱۰۸۰p با زوم اپتیکال و صدای استریو فیلمبرداری کند و همچنین می‌تواند به صورت اسلوموشن با سرعت‌های ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه را ویدئو‌ها را ذخیره کند که البته در این سرعت‌ها رزولوشن دوربین کاهش می‌یابد.

 

سیستم عامل داخلی این دوربین قابلیت برنامه ریزی برای کنترل حرکت را دارد. به این ترتیب که می‌توانید توابع خاصی را به برخی از حرکات دوربین اختصاص دهید تا به طور مثال با تکان دادن دوربین به بالا و پایین وضعیت عکسبرداری ورزشی فعال شود یا با چرخاندن آن وضعیت فیلمبرداری به کار بیفتد. قرار است این دوربین از ماه سپتامبر آینده با قیمتی حدود ۳۸۰ دلار در رنگ‌های مشکی، آبی و نارنجی روشن وارد بازار شود.

منبع : نورنگار

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.