Fujifilm X-A1: دوربین عکاسی بدون آینه خوش قیمت

500x281xX1

شرکت فوجی فیلم امروز از دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض X-A1 پرده برداشت. این دوربین ۵۹۹ دلاری کمی از دیگر مدل های گران قیمت فوجی هیکلی تر است.

سنسور ۱۶ مگاپیکسلی قطع APS-C فوجی فیلم X-A1 عمق میدان کم و توانایی عکاسی در نور کم را ارائه می دهد. اما نباید از آن انتظار کیفیت عالی سنسورهای X-Tran موجود روی XPro1 و X-M1 را داشته باشید.

صحبت X-M1 به میان آمد، X-A1 از نظر ظاهر و قیافه شبیه آن است. درواقع به جز قسمت پیشانی دستگاه باقی قسمتها و کنترلها تقریباً یکسان هستند. فوجی یک نمایشگر ۳ اینچی روی آن تعبیه کرده و این دوربین را به نرم افزاری شامل ابزارها و فیلترهای مختلف عکاسی تجهیز نموده است.

این دوربین با لنز کیت ۵۵-۱۶ میلی متر f/3.5-5.6 عرضه می شود و از آنجایی که اغلب دوربین های سری X فوجی دارای کیفیت قابل توجهی بوده اند، احتمالاً این یکی هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود، به خصوص که لرزشگیر اپتیکال هم دارد.

فوجی امروز روز پر کاری داشت و به غیر از X-A1 یک لنز تله (زوم بالا) هم معرفی کرد. لنز ۲۳۰-۵۰ میلی متری f/4.5-6.7 و قیمت ۳۹۹ دلار.

شرکت های مختلف روز به روز مانور بیشتری روی دوربین های بدون آینه می دهند ولی هنوز تا متقاعد کردن مشتریان خود به اینکه اینها هم به اندازه DSLRها خوب هستند، فاصله دارند. نظر شما چیست؟

منبع : نارنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.