کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایتی SanDisk

xSanDisk-narenji-20130918.jpg.pagespeed.ic.q4FnqeShmJ

وقتی دستگاه های ضبط ویدیو به سمت کیفیت ۴K پیش می روند ناگزیر سازندگان حافظه ها هم باید فکری به حال ذخیره سازی آن حجم زیاد داده بکنند.

شرکت سَن دیسک به تازگی یک CompactFlash (حافظه های فلشی که برای استفاده در دستگاه های الکترونیک قابل حمل استفاده می شوند) یا به طور مخفف CF را معرفی کرده که ۲۵۶ گیگابایت داده را در خود جای می دهد. البته با قیمت ۲،۱۹۹ دلار به نظر نمی رسد بتواند لقب خوش قیمت ترین را به خود اختصاص دهد. درواقع هدف سن دیسک هم خُبره های حرفه عکاسی و فیلم برداری ست تا بتوانند از دستگاه هایی مثل Canon EOS-1D C بی مشکل استفاده کنند.

در توضیحات شرکت آمده که می توانید با سرعت ۶۵ مگابایت بر ثانیه روی آن اطلاعات را ریخته و با سرعت ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه بازخوانی کنید. سن دیسک این کارت حافظه را با  برند Extreme Pro تولید کرده که نشان می دهد از داخل با یک پوشش سیلیکونی در برابر شوک الکتریکی محافظت شده و می تواند در بازه دمایی ۲۵- تا ۸۵ درجه سانتی گراد کار کند.

شرکت سن دیسک، در کنار این حافظه ۲۵۶ گیگابایتی، چند حافظه دیگر هم در خانواده ExtremePro معرفی کرده که سرعت خواندن/نوشتن آنها بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ گیگابایت اعلام شده.

البته اغلب دوربین های رده بالا دارای دو شکاف کارت حافظه هستند و طبیعاتاً می توانند با استفاده از دو حافظه فلش خوش قیمت، فضای ذخیره سازی مورد نیار خود را فراهم کنند؛ به همین این خاطر پرداخت ۲،۱۹۹ دلار برای یک کارت حافظه، کمی زیادی به نظر می رسد.  در هر صورت سَن دیسک، CompactFlash خود را تا ماه آینده روانه بازار خواهد کرد و باید دید مصرف کنندگان حرفه ای چه برخوردی با آن می کنند.

منبع : نارنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.