سفر عکاسان‌تبریزی به مناطق زلزله شده اهر

ijw7b8kl
سفر گروهی اعضای انجمن عکاسی سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی با همکاری گروه عکاسان یاد به مقصد مناطق زلزله شده آذربایجانشرقی شهرستان اهر، روز جمعه هشتم دی ماه ۱۳۹۱، برگزار گردید.
در این سفر که با شرکت پانزده نفر از عکاسان و علاقمندان به هنر عکاسی به مقصد مناطق زلزله شده آذربایجانشرقی حوزه شهرستان اهر انجام شد، عکاسان شرکت کننده در این سفر، ضمن دریافت هدایای فرهنگی، از روستاهای در حال باز سازی، بازدید و به عکاسی مشغول گردیدند.
این سفر که با هدف عکاسی و انعکاس از روند پیشرفت سازندگی بعد از حادثه زلزله دلخراش اخیر، انجام گردید، عکاسان شرکت کننده ضمن استقبال گرم هموطنان زلزله زده در یک هوای سرد زمستانی از روستاهای یایجلو، گموش آباد، کُلوجه و زنجیر بلاق بازدید و به عکاسی پرداختند.
 طبق روال برنامه های انجمن عکاسی سازمان بسیج هنرمندان آذربایجانشرقی مبنی بر بهره مندی از حضور اساتید عکاسی در سفرهای این انجمن، شرکت کنندگان در این سفر بصورت گروه بندی شده از تجارب اساتید عکاسی در فواصل برنامه های سفر بهره مند گردیدند.
اسامی عکاسان شرکت کنندگان به شرح زیر می باشد:
امیر اشک خونی، ضحی اصغر زاده، بهمن الستی، یوسف اکبری پابندی، جواد بهمنش راد، حسین جاودانی، سجاد خلیلی فائزی، حامد فائزی، هادی فائزی، ملک ناصر قربان زاده، عبداله قریشی زاده، رقیه کوجواری، محمد رضا محمدخانلو، میرصمد محمودی انوریان و بهروز نوری.
لازم به ذکر است در زلزله اخیر منطقه آذربایجانشرقی(شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس) بیشتر روستاهای این مناطق بیش از ۸۰% آسیب دیده و تخریب شده و در حدود ۳۲۰ نفر از هموطنان عزیز آذری زبان در این حادثه دلخراش به رحمت ایزدی پیوستند.
 از مهمترین اهداف برگزاری مجموعه سفرهای انجمن عکاسی بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، جذب و تربیت هنرمندان جوان عکاس و علاقمندان هنر عکاسی، شناسایی و پرورش استعدادها در محیطی سالم و صمیمی می باشد تا ضمن عکاسی، با شرکت در جلسات و کارگاه های آموزشی توسط اساتید مجرب این هنر، تجارب خود را افزایش دهند.
 این سفر بصورت یک روزه برگزار شد و عکاسان شامگاه روز جمعه به تبریز بازگشتند.
گفتنی است گروه سفرهای عکاسی این انجمن بعد از حادثه دلخراش زلزله، ضمن ارسال چندین عکاس در قالب ماموریت گزارشی به مناطق شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس پیرامون این موضوع، برنامه سفر عکاسی خود را در شهریور ماه سال جاری به همین موضوع اختصاص داد و طی سفری یک روزه از عکاسان شرکت کننده از روستاهای ولیلو، باجه باج، سرند، چخماق بلاق و مهترلو بازدید نموده و به عکاسی پرداختند. جلسه نقد و بررسی این سفر در مورخه۱۰/۱۰/۹۱ برگزار و از منتخبان این سفر تقدیر بعمل آمد.

لازم به ذکر است جلسه نقد و بررسی و اهدای جوائز منتخبان سفر عکاسی مناطق زلزله شده آذربایجانشرقی شهرستان اهر، روز یکشنبه ۱۷/۱۰/۹۱ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل اتاق آموزش کانون بسیج هنرمندان تبریز، واقع در اول سربالایی ولیعصر، مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز با حضور کلیه اعضای گروه سفر های عکاسی انجمن عکاسی بسیج هنرمندان آذربایجانشرقی برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

  1. فريبا قريشي زاده

    سلام…
    بیشتر بستگان نزدیک و دورم در شهرستان اهر زندگی می‌کنند…. اسامی یکی از عکاسان عبداله قریشی‌زاده است که من پسرعمویی به این نام دارم….
    روزی که زلزله آمد بسیار متأثر شدم ….
    نمیدانم شدت تأثرم را با چه کلمه‌ای بیان کنم…. این زلزله هرجای ایران که بود برایم فرقی نمیکرد ناراحتی‌ام زیاد بود….
    از خدا میخواهم که شاهد چنین رویدادهای دردناکی نباشیم…. آمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.