نشست خبری پنجمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت

برگزاری نشست خبری پنجمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت، اتفاقی بود که به روز خبرنگار حال و هوایی خاص بخشید. این و گردانندگان آژانس عکس خبری ایران در آن به ارائه اطلاعاتی درباره بخش های مختلف پنجمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت پرداختند.

«این نخستین باری است که یک جشنواره عکس خبری در ایران به دوره پنجم می رسد.» «احسان رافتی»، مدیر آژانس عکس خبری ایران، ضمن اعلام این مطلب گفت:«امسال برای نخستین بار جشنواره را به صورت همزمان با تهران در شهرهای مختلف برگزار می کنیم.
مشهد، تبریز، شیراز، کرمان، همدان و بندرعباس، برخی از شهرهایی هستند که برای برگزاری دوره پنجم جشنواره، نامزد شده اند.» وی از اضافه شدن دائمی بخش ویژه جایزه بهمن جلالی و مجتبی تکین در جشنواره امسال خبر داد و در این باره گفت:«تصمیم داشتیم امسال بخش ویژه جایزه بهمن جلالی را به جشنواره اضافه کنیم، اما به این دلیل که این جایزه به جشنواره ای دیگر اضافه شد، از این تصمیم صرف نظر کردیم.»

پنجمین دوره این جشنواره، مکانی برای برگزاری نخستین هاست. در جشنواره امسال که زمان برگزاری آن آبان است، برای نخستین بار تمامی عکاسان خبری کشور می توانند در این جشنواره شرکت کنند و این جشنواره دیگر مختص به اعضای دوربین.نت نمی باشند هرچند بخش ویژه ای نیز برای اعضا در نظر گرفته شده است. همچنین برای اولین بار در کشور و در جشنواره های عکس خبری مسابقه موضوعی برگزار می شود و عکاسان در بخش های سیاسی، فرهنگ وهنر، ورزشی، مستند اجتماعی، پرتره محیطی، پرتره آتلیه ای ، روایت تصویری و … به رقابت می پردازند.
در این جشنواره برای نخستین بار بخش مولتی مدیا به صورت رقابتی برگزار می شود. افزودن پنل تخصصی عکاسی به منظور دریافت تحقیقات با موضوع عکس نیز اتفاق دیگری است که در جشنواره امسال برای نخستین بار رخ می دهد.

برگزاری کارگاه های آموزشی، خبر دیگری بود که مدیر دوربین.نت در این نشست خبری به آن اشاره کرد که مانند دو سال گذشته به صورت جدی برگزار خواهد شد. انتخاب عکاس برتر سال به روال دوره های قبل، مسابقه بهترین فیلم های ساخته عکاسان ، برگزاری مسابقه در بخش هایی مانند فتوبلاگ ها و عکس های ثبت شده با تلفن همراه، از دیگر مواردی بود که رافتی به آن ها اشاره کرد.

مشارکت دوربین.نت در برگزاری جشنواره ها

کلوپ اعضای دوربین.نت، بحث دیگری بود که در نشست خبری صمیمانه مدیران دوربین.نت به آن پرداخته شد. این کلوپ به منظور ارائه امکانات و خدمات بهتر به اعضای آن راه اندازی شده است. اعضای این کلوپ می توانند از امکانات ویژه آژانس عکس خبری ایران بهره مند شوند. یکی از این امکانات، برگزاری کارگاه های آموزشی با تخفیف ویژه است. برگزاری جلسات نقد عکس و فیلم با حضور اساتید عکاسی، ارائه تخفیف ویژه برای شرکت کنندگان در تورهای گردشگری، ارائه محصولات فرهنگی و آموزشی دوربین.نت و ایجاد فتوبلاگ های اختصاصی به صورت رایگان، از دیگر خدماتی است که اعضای کلوپ دوربین.نت می توانند از آن استفاده کنند.

میثم جهان بین مدیر روابط عمومی و مسوول بخش کلوپ اعضا، همچنین از امکان صدور مجوز عکاسی برای اعضای کلوپ به منظور تسهیل در روند عکاسی، به عنوان یکی دیگر از امکانات کلوپ اعضای دوربین.نت نام برد. آژانس عکس خبری ایران در ماه های اخیر، برگزاری چندین جشنواره را برعهده داشته است. مشارکت در برگزاری جشنواره ملی جوان ایرانی، مسابقات گلف، مسابقات دیویس کاپ و جام آپت، نمایشگاه عکس راز ماهی طلایی … برخی از این موارد بود. این آژانس عکس خبری، شرکت در دومین دوره جشنواره رسانه های دیجیتال را نیز در پیش رو دارد. آژانس عکس خبری ایران، سال گذشته، مقام نخست این جشنواره را کسب کرد.

بخش های جدید

دونات، بخش دیگری بود که مدیر دوربین.نت به آن اشاره کرد. اعضای دونات می توانند با استفاده از سرویس اینترنت همراه اول و ایرانسل، عکس های خود را در سریع ترین زمان ممکن و به صورت لحظه به لحظه به این بخش ارسال کنند. انتشار نشریه داخلی ویژه اعضا، یکی دیگر از فعالیت هایی است که در دوربین.نت صورت می گیرد.
رافتی دراین باره گفت:«نشریه کاغذ باتله، سومین شماره خود را پشت سر گذاشته است. این نشریه در شماره چهارم که به زودی منتشر می شود، از ۳۲ صفحه به ۶۴ صفحه افزایش می یابد.» وی از دریافت مجوز برای انتشار کاغذباتله و قرار گرفتن این نشریه روی کیوسک های مطبوعاتی خبر داد. راه اندازی بخش مولتی مدیا بخشی که حدود یک سال قبل با کارگاه مولتی مدیای جواد منتظری به ذهن مدیران دوربین.نت رسید و تا به امروز در حال برنامه ریزی است، راه اندازی تالارهای گفت و گو و نگاه جدی تر به تورهای گردشگری با تاکید بر برگزاری کارگاه های آموزشی در طول سفرها، از دیگر مواردی بود که مدیر آژانس عکس خبری ایران به آن ها اشاره کرد.



تقدیر از عکاسان

نشست خبری پنجمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت، با نمایش مولتی مدیای «کردستان عراق»، فتوکلیپی از «جیمز ناچوی» و مولتی مدیای سفرهای گردشگری دوربین.نت همراه بود. تقدیر از عکاسان و همکاران این آژانس عکس خبری، بخش پایانی این نشست را تشکیل می داد.
فروشگاه های سنتر دوربین، نورنگار و دیدافراز، حامیان دوربین.نت در بخش اعطای جوایز بودند.

گزارش تصویری این مراسم را در اینجا ببینید.

اشتراک گذاری

۱ یک پینگ

  1. پینگ بک: برنامه های دوربین.نت در ماه رمضان « شگفت بچه

۲ یک نظر

  1. مریم

    آقا اگر قراره مثل پارسال بشه که همه به عکاسای دیگه رای بدن ،شما رفیقای خودتون رو انتخاب کنید بگید که کسی شرکت نکنه و خودتون دوستان رو انتخاب کنبد

  2. admin نویسنده ارسال

    تمامی تعرفه های رای گیری موجود است. در ضمن سال گذشته رفقای ما اول نشدند و عکاسان خبرگزاری‌های UPI آمریکا ( حسین فاطمی ) ، رویترز ( وحید سالمی ) و فرانس پرس ( بهروز مهری ) به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند. لطفا با مطالعه نظر بدین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.