۴دوربین کامپکت جدید نیکون شامل یک دوربین پروژکتور

خط تولید دوربین Coolpix نیکون در هفته گذشته حسابی پر کار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دوربین عکاسی، علاوه بر مدل‌ حرفه‌ای P7100 و دوربین ضد آب جدید AW100 سه مدل جدید از دوربین‌های کامپکت نیکون و یک مدل از سری پروژکتوردار این شرکت نیز معرفی شدند.

S1200pj

وقتی برای نخستین بار نیکون دوربین S1100pj را وارد بازار کرد، همگان را با شگفتی روبرو کرد. دوربین کوچکی که هم دوربین و هم پروجکتور است و می‌توانست عکس و فیلم‌های ضبط شده را از طریق پروژکتور کوچکی که دارد روی پرده سفید به نمایش بگذارد.

حالا مدل جدید این دوربین با نام S1200pj بیشتر از تغییرات در مشخصات، در پروژکتور دوربین تغییرات داشته است. اصلی‌ترین تغییر در این دوربین، امکان اتصال دوربین به iPad، iPos Touch و iPhone است.

در واقع شما می‌توانید با این دوربین تمامی محتوای ذخیره شده در این تجهیزات مانند فیلم، عکس و غیره را در ابعاد ۶۰ اینچ روی پرده مشاهده کنید. البته این تغییر تنها به درگاه اتصالی پروجکتور مربوط نمی‌شود.

میزان روشنایی لامپ پروجکتور دوربین از ۱۴-Lumen به ۲۰-Lumen افزایش داشته است. اگرچه این میزان روشنایی برای پخش فیلم در یک پارک عمومی کارآیی ندارد، اما برای نمایش عکس و فیلم برای خانواده و از همه مهم‌تر برای مشتریان‌تان بسیار مناسب است.

مانند مدل قبلی، در این دوربین نیز فیلمبرداری ۷۲۰p HD ، حسگر ۱۴mp CCD و یک لنز با زوم نوری ۵X دیده می‌شود و قرار است از ماه سپتامبر آینده در زنگ‌های صورتی و مشکی وارد بازار شود.

S8200

نیکون عملا نام دوربین سوپر زوم S8100 را گرفته و تمامی قابلیت‌های اصلی دوربین را به روز کرده تا مدل S8200 را با امکانات روز وارد بازار کند.

 حسگر این دوربین از ۱۲٫۱mp به ۱۶ مگاپیکسل رسیده و زوم ۱۰X دوربین قبلی نیز به ۱۴X تغییر دامنه داده است تا فاصله کانونی S8200 به معادل ۲۵-۳۵۰mm برسد.

ضمنا برخلاف مدل قبلی می‌توانید از این زوم بالا، در هنگام فیلمبرداری نیز استفاده کنید. فیلمبرداری این دوربین ۱۰۸۰p Full HD بوده و سرعت عکس‌برداری آن نیز از ۵ فریم در ثانیه به ۶ رسیده است.

این دوربین نیز از ماه آینده در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و قرمز وارد بازار خواهد شد.

S6200

همانند مدل S8200، در S6200 نیز شاهد تغییرات در لنز هستیم که نسبت به مدل قبلی خود یعنی S6100 با لنز زوم ۷X، دامنه زوم این دوربین به ۱۰X (معادل ۲۸-۲۵۰mm) رسیده است.

اما اگرچه قابلیت فیلمبرداری ۷۲۰p HD و حسگر ۱۶mp CCD دوربین نسبت به مدل قبلی تغییری نداشته است، اما S6200 با یک دانگرید در اندازه نمایشگر دوربین، از ۳ اینچ مدل قبلی به ۲٫۷ اینچ کاهش اندازه داشته است. احتمالا این تغییر سایز به دلیل بدنه بزرگتر این دوربین و اصرار بر کاهش وزن آن بوده است.

این مدل نیز از ماه سپتامبر آینده وارد بازار جهانی می‌شود و می‌توانید یکی از رنگ‌های نقره‌ای، آبی، صورتی، قرمز یا مشکی آن را انتخاب کنید.

S100

همانند S8200، در مورد S100 نیز تنها اندازه ۳٫۵inch نمایشگر از مدل قبلی باقی مانده است و تقریبا تمامی مشخصات کلیدی دوربین به روز شده است. مهم‌ترین تغییر مربوط به حسگر دوربین است که به ۱۶mp CMOS افزایش داشته است.

همچنین قابلیت ویدئویی دوربین نیز از ۷۲۰p در S80 به ۱۰۸۰p Full HD در S100 رسیده است. همانند مدل قبلی، در S100 نیز یک لنز زوم ۵X دیده می‌شود، اما این بزرگنمایی با کمی تغییر همراه بوده است.

در واقع فاصله کانونی این دوربین از ۳۵-۱۷۵mm کمی واید‌تر شده و به ۲۸-۱۴۰mm رسیده است. ضمنا از تغییرات جالب دیگر در S100 می‌توان به عکاسی سه بعدی آن اشاره کرد که می‌تواند با گرفتن دو عکس پی‌درپی و ترکیب آنها، یک عکس سه بعدی برای نمایش روی نمایشگر‌های ۳D اشاره کرد.

این دوربین نیز از ماه آینده در رنگ های قرمز، مشکی، بنفش و طلایی وارد بازار جهانی می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.