الیمپوس برمی‌خیزد

شرکت دایا سیستم، نماینده شرکت الیمپوس در ایران طی کنفرانسی خبری که روز پنج شنبه در مرکز همایش‌های رایزن برگزار شد، اعلام کرد که از ماه آینده سری جدید دوربین‌های الیمپوس با گارانتی دایا سیستم وارد بازار خواهند شد.
در این جلسه امیرحسین شمس زاده مدیر عامل شرکت دایا سیستم، بدر اعلاوی مدیر منطقه خاورمیانه، اروپا و آفریقای شرکت الیمپوس و دومینیک هایپن هایم از مدیران ارشد الیمپوس حضور داشتند و برنامه های این شرکت در ایران را تشریح کردند. مدیرعامل دایا سیستم با اشاره به کیفیت دوربین‌های الیمپوس عنوان کرد از این پس الیمپوس با شبکه توزیع مناسب و برنامه‌های تبلیغاتی متنوع در بازار ظاهر خواهد شد و تمامی دوربین های فروخته شده در داخل یا خارج کشور که دارای گارانتی دایا سیستم یا گارانتی بین المللی الیمپوس باشند، تحت پوشش خدمات پس از فروش دایا سیستم قرار خواهند گرفت. او در ادامه گفت که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، ۷۰ درصد از درآمد فروش این دوربین ها توسط شهرستان ها تامین خواهد شد. فروش در مغازه های غیر تخصصی نیز از دیگر برنامه های این شرکت برای بالا بردن سهم فروش این محصولات در کشور است.
در ادامه این جلسه دومینیک هایپن هایم، مدیر ارشد الیمپوس به توضیحاتی درباره این شرکت پرداخت. به گفته او، الیمپوس دارای ۳۶ هزار نفر کارمند در سراسر جهان است و از سال ۱۹۱۹ فعالیت های خود را در ۴ بخش صوتی و تصویری، خدمات پزشکی، میکروسکوپی و تجهیزات تحقیقات نوری آغاز کرده است. وی افزود در سال ۲۰۱۰ درآمد الیمپوس ۱۰ میلیارد دلار بود که ۴۲.۳ درصد آن به فروش محصولات این شرکت در کشور ژاپن مربوط می‌شود.
او با اشاره به اینکه سهم ایران در بازار جهانی الیمپوس هم اکنون ۵ درصد است، تصریح کرد: ایران به دلیل جمعیت جوان و پویای خود بازار خوبی برای این محصولات به شمار می رود و قصد داریم طی ۲ تا ۳ سال آینده سهم آن به حدود ۱۰ درصد افزایش یابد و در ۲۴ تا ۳۶ ماه آینده، در زمینه دوربین های دیجیتال الیمپوس به یکی از سه برند اول ایران تبدیل شود.
او در ادامه با یک دموی کوتاه، سومین سری از دوربین های Pen را معرفی کرد که به ویژگی هایی همچون صفحه نمایش OLED لمسی، ابعاد بسیار کوچک (در مقایسه با مدل های همنوع)، سیستم فوکوس بسیار سریع (که بسیار مشتاقیم آن را تست کنیم) و چندین قابلیت متنوع دیگر مجهز هستند.
سپس او دو دوربین دیگر را به حضار نشان داد. یکی از آنها دوربین کامپکت و ضد ضربه ای بود که توسط خود هایپن هایم از ارتفاع حدود ۱.۵ متر به زمین انداخته شد! سپس او به یک دوربین DSLR اشاره کرد که می تواند حداکثر فشار ۱۰۰ کیلوگرم را تحمل کند. برای اثبات این ادعا او دوربین را روی زمین گذاشت و چند ثانیه ای روی آن ایستاد! (امیدوارم در صورت فراهم شدن امکان بررسی این دوربین ها ما هم اجازه انجام چنین تست هایی را داشته باشیم).
از میان محصولات الیمپوس شاهد حضور دوربین های دیجیتال (شامل دوربین های کامپکت، دوربین های سری Pen و دوربین های DSLR) و دستگاه های ضبط صدای این شرکت خواهیم بود. طبق پاسخی که آقای شمس زاده به سوال ما درباره نحوه فروش دوربین های سری Pen دادند، این سری از دوربین ها قرار است به صورت مجموعه ای از دوربین، لنز، فلاش و احتمالاً View Finder به فروش برسند. همچنین او اشاره کرد که به علت نوسانات قیمت دلار در بازار، هنوز نمی توانند قیمت قطعی محصولات خود را اعلام کنند، اما با آین تا ماه آینده شاهد حضور پر رنگ الیمپوس در ایران خواهیم بود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.