برای داشتن یک اقتصاد کارآمد سیستم اقتصادی سالم برای نوآوری نیاز داریم

عطیه رحیمی فرد / سعید چاووشی در سیزدهمین جشنواره دوربین.نت درباره ی نوآوری و اقتصاد عکاسی صحبت کرد.

او صحبت خود را این گونه آغاز کرد در زمینه نوآوری دو نکته وجود دارد۱ – نوآور کیست و چگونه می تواند نوآوری خود را به تجارت تبدیل کند.
۲- پیشگامان عکاسی که نوآوری کردند و نتیجه عملکرد آنها در حال حاضر قابل مشاهده است.

خلاقیت زیرساز نوآوری است که حضور هر دو آنها الزامی است.
وی گفت: برای اینکه توانایی رشد اقتصادی یک جامعه بررسی کرد به سه عامل نیاز هست
۱- مغزهای متفکر(ایران از نظر بهره هوشی در رتبه ۵۷ جهان قرار دارد)۲- منابع مالی(ایران از نظر درآمد سرانه ملی هم در وسط نمودار(رتبه ۶۵)قراردارد۳- منابع طبیعی(۱- منابع گیاهی(ایران از نظر پوشش گیاهی فقیر است) ۴-منابع معدنی(ایران جز ۱۵ کشور معدنی جهان محسوب می شود و ۶۸ نوع معدن در ایران است به غیر از نفت وگاز)

برای داشتن یک اقتصاد کارآمد سیستم اقتصادی سالم برای نوآوری نیاز داریم
در ایران از مخترع حمایت مالی و عاطفی انجام نمی شود و فرهنگ کار جمعی وجود ندارد
با سرمایه گذاری روی منابع انسانی می تواند رتبه جهانی را تغییر داد حتی اگه منابع خیلی خوبی نداشته باشیم

اگه افراد خلاق باشند با وجود محدودیت ها می توانند رشد کنند.
در ادامه بیان کرد: اولین کاری که نوآوران انجام می دهد این است که پوچی گرایی را کنار می گذارند و متفاوت از جامعه فکر می کنند اما متفاوت از جامعه زندگی نمی کنند، موقعیت ها را به فرصت تبدیل می کنند و آینده نگر هستند و به نتیجه فرصت ها فکر می کنند، به عملکرد خود ایمان دارند و به قضاوت دیگران اهمیت نمی دهند از شکست واهمه ندارند
این افراد برای رسیدن به هدف آزمون و خطا می کنند و افراد صبوری هستند که برای جامعه تلاش می کنند و می دانند تنها راه رسیدن به موفقیت تلاش است و از فکر کردن خسته نمی شوند، با برنامه ریزی حرکت می کنند و دائما در ذهن خود سوال دارند.
چاووشی گفت: آنها راه موفقیت می شناسند ومی دانند باید نیازی را احساس کنند و درباره آن مطالعه کنند و آن را به ایده تبدیل کنند و بعد از آن با کار گروهی پیش می روند تا آن را عملی کنند و تمام تلاش خود را می کنند تا آن را تجاری سازی کنند. این افراد از جایی شروع می کنند که دیگران آن کار را تمام کرده اند و با کوچک ترین موفقیت، خود را تشویق می کنند، از شکست ها نا امید نمی شوند، ارزش فکر و ایده ی خود را می دانند و مطالعه را کلید موفقیت می دانند.
وی در پایان ادامه داد: اما اینها به تنهایی کافی نیست باید به دنبال راهی بود که از منابع استفاده کرد و نوآوری را به مرحله ی درآمد زایی رساند.
باید مسیر های مختلف را امتحان کنیم تا نوآوری خود را عملی کنیم، باید هدف جلوی دید شما باشد که هر روز به عملی شدن آن فکر کنید.

سیزدهمین جشنواره عکس خبری، مطبوعاتی دوربین.نت ۱۳ تا ۲۱ دی ماه ۹۷ با حمایت و همکاری فرهنگسرای سرو، فروشگاه های زنجیره ای شهروند، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اداره کل ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اصفهان، شرکت نورنگار و سایت عکاسی در فرهنگسرای سرو برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.