پنجمین شماره ماهنامه دمنوش منتشر شد

پنجمین شماره ماهنامه دمنوش با عنوان «ایران در آستانه ۱۴۰۰» منتشر شد.
در این شماره ۴۷ عکاس با ۳۹ مجموعه و ۱۳ تک عکس روایتی دارند از ایران در آستانه ورود به قرن جدید. امیر نریمانی مدیر مسوول ماهنامه دمنوش در مقدمه این شماره اینگونه می نویسد:
کمبود منابع آبی، از بین رفتن محیط زیست، مشکلات جدی فرهنگی، مهاجرت، سبک زندگی‌های جدید از جمله دغدغههایی است که عکاسان این مجموعه با مطالعه و تلاش در پی آگاهی بخشی به جامعه به سراغشان رفته و تصاویر را در تلفیق با کلمات در منظر دید مخاطبین این سبک از عکاسی قرار داده اند . مخاطبینی که فراتر از هر سن و سال و مقام و جایگاه باید در پی کشف محتوای آن، نگاه ژرف پیشه کرده و پیام‌های نهفته در تک تک فریمها را به جدیدت درک کنند چرا که زمان برای تصمیمات مهم و سرنوشت ساز اندکی تنگ است و کوچکترین غفلت خسارت های جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.
ناصر فکوهی استاد انسان شناسی دانشگاه تهران طی یادداشتی برای این مجموعه نوشته است:
به باور من، این کتاب برای گروه بزرگی از خوانندگان از دانشجویان، استادان و روشنفکران ما قابل بهره برداری و منبعی برای الهام گرفتن و شناخت جامعه ای است که ممکن است تصور کنند آن را بسیار خوب میشناسند، اما با دقتی بیشتر بر عکسها خواهند دانست تا شناخت این جامعه و این فرهنگ هزاران ساله، فاصله بسیار زیادی برای همه ما باقی مانده است. فاصله‌ای که در آن می‌توان هزاران هزار اثر هنری و علمی دیگر آفرید.
پنجمین شماره مجله فرهنگی- هنری دمنوش در ۲۸۴ صفحه و با قیمت ۱۰۰هزار تومان چاپ و از روز شنبه ۲۸ مهرماه در دسترس مخاطبین و علاقمندان عکاسی قرار دارد.
علاقمندان به خرید این شماره از مجله می توانند به صفحه اینستاگرام این نشریه به آدرس daamnosh.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.