انتشار ششمین شماره نشریه نقدعکس چشمک

ششمین  شماره نشریه‌ نقد عکس « چشمک » ویژه “آموزش عکاسی در دانشکده های عکاسی”، توسط پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران منتشر شد.

در سخن سردبیر این شماره آمده است: «در این شماره نشریه نقدعکس چشمک برآنیم تا به بررسی آموزش عکاسی در دانشکده های عکاسی ایران بپردازیم. لذا اغلب دانشکده های عکاسی کشور یعنی دانشگاه اصفهان، آزاد، تهران، خبر، سمنان و هنر را درگیر این شماره کردیم.

برای آنکه بتوانیم تصوری وسیع و بدون جانبداری داشته باشیم چند راهکار را مدنظر داشتیم. برای جمع آوری مستندات واقعی وضعیت کنونی دانشکده های عکاسی، از پنج گروه اساتید، مدرسان جوان، دانشجویان عکاسی کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل، فارغ التحصیلان عکاسی و دانشجویانی که در ایران تحصیلات عکاسی داشته و اکنون در خارج از کشور همچنان مشغول به تحصیل هستند، کمک گرفتیم.

بعلاوه بررسی و تحلیل و نقد وضعیت موجود در چند مقاله انجام شده است. تمام نظرات گردآوری شده همانند قطعات پازلی یکی یکی کنار هم چیده شده تا بتوانیم فضای آموزش عکاسی ایران را بهتر درک کنیم. سعی کردیم اساتید و دانشجویان شش دانشکده عکاسی را فارغ از هر نوع ارزش گذاری، دورهم بنشانیم. اما تعداد اساتید و دانشجویان عکاسی که در این شماره به هر دلیلی از کمک کردن به ما سر باز زدند بسیار بیشتر از دوستانی بود که به یاری ما آمدند. با این حال یاد گرفته ایم به همه نظرها احترام بگذاریم.

درنهایت تمام تلاش ما در این ویژه نامه، بخشی از فضای کنونی آموزش عکاسی در دانشکده های عکاسی و هنر ایران را نشان می دهد. فضایی که آکنده از خوش بینی، بدبینی، یأس یا شوق است.

از تمام اساتید و دوستانی که در این ویژه نامه ما را یاری کردند، بسیار سپاسگزاریم. امیدوارم نظرات، پیشنهادها و نقدهای حاصل، بتواند حرکتی روبه جلو در آموزش عکاسی کشور ما به وجود آورد.»

همکاران این شماره:

مهرداد نجم آبادی، مهران مهاجر، محمد خدادادی مترجم زاده، حشمت افتخاری، میترا زارع، مهناز شعبانی، نجف شکری قبادی، بهنام صدیقی، هادی آذری، زانیار بلوری، محمد حسن پور، فرشته دیانت، الهه عبداله آبادی، سعید میرمحمدی، محمد درگاهی، خاطره شمسی پور، معصومه آقایی، افروز مصلی پور، انسیه امیری فر، رویا حمیدی، کیمیا امامی، فاطمه بیگ مرادی، سیامک حاجی محمد، مرضیه کریمی، سارا نعیم پور، رویا نوری نژاد، انسیه لشگری، محمد زرقی، عباس رحیمی، بهزاد اسدی، عباس امیری.

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه‌ی PDF ششمین شماره نشریه نقدعکس چشمک را از اینجا دانلود کنند.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.