۷۰ عکاس برتر جشنواره ملی عکس مشهد

فارس : دبیر جشنواره ملی عکس مشهد گفت: مرحله‌ نخست داوری جشنواره ملی عکس مشهد با معرفی ۷۰ عکاس برتر در پنج بخش‌ مردم و امام‌رضا(ع)، فرهنگ عامه‌ مردم مشهد، معماری مشهد، مشهد قدیم و آزاد به پایان رسید.
کیارنگ علایی اظهار داشت: در مدت زمان تعیین‌شده برای ارسال آثار، بالغ بر ۲هزار و ۱۱۸ قطعه عکس از سراسر کشور به دبیرخانه‌ جشنواره واصل شد که از این تعداد ۳۸۹ عکس در بخش مردم و امام‌رضا(ع)، ۵۶۵ عکس در بخش فرهنگ عامه‌ مشهد، ۴۷۰ عکس در بخش معماری مشهد، ۱۵۶ عکس در بخش مشهد قدیم و ۵۳۸ عکس نیز در بخش آزاد شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به شیوه‌ انتخاب و داوری آثار در این دوره از جشنواره گفت: داوری آثار طی دو مرحله‌ مجزا صورت می‌گیرد و هیئت‌ داوران بخش مسابقه متشکل از اسماعیل عباسی، محمد ستاری، ساعد نیک‌ذات، مژگان طریقی و فرامرز عامل بردبار، در مرحله‌ نخست از میان کلیه‌ آثار رسیده در بخش‌های پنچ‌گانه، حداکثر در هر موضوع تعداد ۳۲ قطعه‌ عکس را با مد‌نظر قرار دادن سه شاخصه‌ تکنیک، نگاه خلاقانه و زاویه دید جدید انتخاب کردند.

وی ادامه داد: در مرحله‌ نهایی از میان آثار راه‌یافته به بخش مسابقه، نفرات برگزیده‌ اول تا سوم در هر بخش را به دبیرخانه‌ جشنواره معرفی می‌کنیم.
علایی افزود: با پایان یافتن مرحله‌ نخست داوری آثار، هیئت ‌داوران در مجموع ۱۳۸ قطعه عکس در بخش‌های پنج‌گانه‌ جشنواره به تفکیک ۲۵ اثر با موضوع مردم و امام‌رضا(ع)، ۲۵ اثر با موضوع فرهنگ عامه‌ مشهد، ۳۲ اثر با موضوع معماری مشهد، ۳۲ اثر با موضوع مشهد قدیم و ۲۴ اثر با موضوع آزاد متعلق به ۷۰ عکاس را شایسته‌ حضور در بخش‌ پایانی دانستند.
دبیر جشنواره ملی عکس مشهد، برپایی نمایشگاه‌های عکس و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و جلسات نقد و بررسی با حضور صاحبنظران را از جمله برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد و افزود: در حاشیه‌ برگزاری این جشنواره آثار برتر راه‌یافته به بخش مسابقه، علاوه بر نمایش در گالری‌های عمومی سطح شهر در کتاب نفیسی به نام کتاب مشهد نیز منتشر می‌شوند.
جشنواره ملی عکس مشهد به همت مدیریت امور هنری شهرداری مشهد و با همکاری کانون هنرمندان خراسان، نیمه‌ اول بهمن سال جاری در مجتمع فرهنگی و تفریحی کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.