۱۰۰ عکس برتر نیکون ایران معرفی شد

حسن غفاری یکی از اعضای هیات انتخاب مسابقه سراسری عکس نیکون ایران اظهار کرد: این مسابقه عکاسی که موضوع آن طبیعت ایران است برای نخستین بار از سوی شرکت نیکونگرش برگزار می‌شود و از من و چند عکاس دیگر که سال‌هاست از محصولات این شرکت استفاده می‌کنیم دعوت کردند که عضو شورای انتخاب عکس‌های این نمایشگاه باشیم.

او افزود: عکس‌های این مسابقه در چند مرحله انتخاب شد که من و دوستان عکاسم که به عنوان هیات داوران معرفی شدیم و داوری مرحله دوم این مسابقه را برعهده داشتیم.  قرار بود که پس از انتخابی که توسط ما صورت گرفت این عکس‌ها به شرکت نیکون مادر ارسال شود و آن‌ها داوری نهایی را برعهده داشته باشند.

غفاری درباره مواردی که هیات انتخاب مسابقه به آن توجه داشتند گفت: هیات انتخاب با نگاه کار‌شناسانه با عکس‌های ارسالی برخورد کرد و عکس‌هایی مورد توجه قرار گرفت که در آن دخل و تصرف‌‌های کمتری اعمال شده باشد.

غفاری درباره وضیعت عکس‌های ارسالی به این مسابقه گفت: با توجه به اینکه موضوع طبیعت ایران بسیار ملموس است و امکانات عکاسی هم تقریبا در اختیارقشر وسیعی از جامعه قرار دارد، شخصا انتظار داشتم  عکس‌های بیشتری به دبیرخانه مسابقه ارسال شود اما با این همه کیفیت بیشتر عکس‌های ارسالی خوب بود.

او ابراز امیدواری کرد: برگزار کنندگان با توجه به تجربه برگزاری این دوره مسابقه در سال‌های آتی نیز این مسابقه را برگزار کنند.

طبق اعلام دبیرخانهٔ مسابقه، تعداد ۷۳۵ عکس از ۲۵۰ عکاس برای این مسابقه ارسال شد که هیات انتخاب متشکل از حسن غفاری، جاسم غضبان‌پور، مهدی غلامی‌نسب و بهمن بهروز (مدیر شرکت نیکونگرش) نهایتا ۱۰۰ عکس را به عنوان راه‌یافتگان به نمایشگاه برگزیدند.

بهنام صفرزاده، سیدولى شجاعى لنگرى، اصغر صامتى، مرتضى قربانى، مهدى پوراکبر، هدایت صفارى، نیما مقیمى، علیرضا وفا، حسن دهقاندوست، سعید رحیمى بیدرونى، مهدى سعادت، زینب علیپوریان، پوریا مددى، محمدعلى کریمى، على‌اصغر ابراهیمى، زهرا زرین سنگیان، سالومه تجریشى، سام شوآن، اسماعیل باقریان، امید جعفرنژاد، امیر قاضى، امین پاسى شیرازى، ایمان شعبانى، رضا فریدى هرزنق، جواد عسکراوغلى، حمید می‌رسلیمى، فریدون کوچکى، مجید می‌رسلیمى، کژال فخرى، اسحق بنى‌عالى، سایه قهرمان، سمیرا ابراهیمى، سینا عزیزى، عادله امینیان، على کریمى، فرشته ستوده شهنانى، فتح‌الله گلزارى، فرشاد کلایى، میلاد کامیاب، آرمین علیزاده، محمد حمیدى، محمدحسن احمدى، محمد شفایى، محمدحسین پرورش، مسعود محمدى، مسعود علیپوریان، منصور معصومى، ابوالفضل مقدس، امیرحسین علیان، محمد سرخابى، حمیدرضا بازرگانى، حسین حیدرپور، حمیدرضا عزیزى خانقاهى، سیداحسان مرتضوى، داود ایزدپناه، سدى قاضى نظام، مجتبى جهانگیرى، محمد رزازان، علیرضا قمرى، سیدمحمد اسماعیل موتورچى، مهدى رحیمى، رضا فریدى هرزنق، ابراهیم روحى، محمد موسوى، احمد رکابى، قاسم ربیع‌پور و مرضیه محمدمیرى عکاسان منتخب مرحلهٔ نخست داوری و راه‌یافته به نمایشگاه هستند.

قرار است نمایشگاهی از ۱۰۰ عکس منتخب داوران ایرانی از ۲۴ تا ۳۱ مردادماه ۹۳ در گالری‌های نامی و بهار خانهٔ هنرمندان ایران برگزار شود. همچنین شرکت نیکونگرش با همکاری شرکت نیکون خاورمیانه در حاشیهٔ این نمایشگاه نشست‌ها و برنامه‌های جنبی مختلفی را برگزار خواهد کرد.

اما در مرحله بعدی داوری، ۱۰۰ عکس منتخب داوران ایرانی برای شرکت نیکون ارسال شد و استفان سیگال، یکی از عکاسان طرف قرارداد این شرکت، از میان آن‌ها ۲۰ عکس را به عنوان برگزیدهٔ نهایی معرفی کرده است که اسامی این افراد متنخب و همچنین سه برندهٔ اصلی جوایز هم به شرح زیر اعلام می‌شود:

بهنام صفرزاده (جایزهٔ اول)، سیدولی شجاعی لنگری (جایزهٔ دوم)، اصغر صامتی (جایزهٔ سوم)، محمد حمیدی قراگوزیل، مسعود احمدزاده، مهدی اسکندری، مرتضی قربانی، هدایت صفاری، مهدی طاهری، نیما مقیمی، علیرضا وفا، حسن دهقاندوست، سعید رحیمی، زینب علیپوریان، مهدی سعادت، پوریا مددی، علی‌اصغر ابراهیمی و محمدعلی کریمی.

فراخوان شرکت نیکونگرش برای مسابقهٔ سراسری عکس نیکون ایران با موضوع “طبیعت ایران” ویژهٔ عکاسان آماتور و مبتدی که با دوربین‌های نیکون عکاسی می‌کنند، آبان‌ماه ۹۲ منتشر شده بود.

طبق این فراخوان به سه عکاس برگزیده هر یک مبلغ ۵ میلیون ریال اعتبار خرید محصولات عکاسی نیکون و به سایر شرکت‌کنندگان هر کدام یک میلیون ریال اعتبار خرید کتاب عکاسی اهدا خواهد شد.

منبع : هنر آنلاین 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.