کارگاه آموزشی عکاسی با تلفن همراه در کرمان

hamrah

کارگاه آموزشی عکاسی با تلفن همراه با موضوع “زیبایی شناسی عکاسی” در بهشت معادن ایران، کرمان برگزار می شود.

به گزارش ستاد خبری جشنواره همراه تهران، این کارگاه آموزشی روز پنج شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود و “حسن غفاری” تدریس آن را بر عهده دارد.

غفاری، عکاس مستند اجتماعى با گرایش مردم نگاری در فضاهاى روستایی وعشایری است که علاوه بر تدریس در دانشگاه، دبیری بخش عکس پنجمین وششمین دوره جشنواره بین المللی تجسمی فجر و حضور در چندین  جشنواره و نمایشگاه عکس را در کارنامه کاری دارد.
وی با اشاره به گسترش تکنولوژی دوربین های تلفن همراه در میان مردم، آن را فرصتی برای بالندگی عکاسی می داند و اعتقاد دارد ” این تکنولوژی خواسته و یا ناخواسته همراه زندگى  ما شده است و گویى ماموریت دارد جهان ما را کوچکتر و ما را به هم نزدیک تر کند”.
غفاری تولید عکس را که می تواند در هر زمان و مکانی انجام شود و نیز اشتراک گذاری سریع آن توسط کاربران تلفن همراه را به عنوان رخدادی مهم در حوزه عکاسی تلقی می کند که به طرح پرسشی اساسی خواهد انجامید: ” آیا عکاسی با دستگاه های تلفن همراه, عکاس را از داشتن ذوق، دانش، تجربه و معرفت انسانی- زیبایی شناختی و نیز از هنر بی نیاز نموده است؟”

مدرس کارگاه آموزشی “زیبایی شناسی در عکاسی با تلفن همراه” این نشست عکاسانه را بهانه اى می داند تا به همراه نمایش آثار تولید شده با این ابزار، پیرامون روش ها و نگرش هاى عکاسانه براى عبور از ساده انگارى و نیز کمک به افزایش سواد بصرى به گفتگو بنشینیم.

این نشست با بهره گیرى از آثار تولیدى آکو سالمى، مهدى فضل الهى، محسن چینه کش، شهرام شریف، یاسمن ده میانى، سروش جوادیان، على باقرى و آرش حمیدى که با دوربین عکاسى تلفن همراهشان عکاسى کرده اند، برگزار مى گردد.
این کارگاه آموزشی که یکی از سلسله کارگاه های آموزشی جشنواره فیلم و عکس همراه تهران است، با مشارکت خانه سینمای دانشگاهی ایران و دیجی کالا برگزار می شود.

شرکت تمامی دانشجویان و علاقمندان در کارگاه های آموزشی جشنواره رایگان بوده و در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور در دوره اهدا خواهد شد. علاقمندان می توانند برای ثبت نام به کانون فیلم دانشگاه ها مراجعه نموده و یا با دبیرخانه جشنواره به شماره ۲۴۸۴۳ تماس بگیرند. جدول کارگاه ها در سایت www.tfpt.mobi درج شده است.
معرفی چند نرم افزار تلفن همراه طراحی شده در دبیرخانه جشنواره و قرعه کشی و اهدای جوایز از سوی دیجی کالا از دیگر برنامه های روز برگزاری کارگاه است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.